AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.391

M3 annons verkar skum!?

Sida 1 av 3
fl
30
flindell
M3 cab -96 Estoril *såld*
V60 D -12
Honda 250r
Kollat lite på den här, i annonsen står det 96:a som årsmodell, och när man kollar på transsportstyrelsen så står det 98:a, hur kollar man upp bilen nogranare? verkar skumt om man inte vet vilken årsmodell man har.

Länk
Em
50
Emil-Andersson
535i -87
518i -88
M5 -01
Jag skulle gissa på att killen som gjort annonsen bara råkat trycka fel på årsmodell?

Mvh Emil Andersson
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det står Fordonsår 1998 på Transportstyrelsen

-------
//Lövet
ni
147
nightxmannen
BMW M3 3.2 -96
tjenare freddan

du kan anända carfax för att kolla upp bilarna, tror du kan kolla 5 bilar för 100spänn

du kan inte se historiken för importbilar från tyskland men du kan se besiktningsprotokoll osv härifrån sverige

Länk
Tillverkad april 1996 så killen har koll men Transportstyrelsen hade det inte.
ni
147
nightxmannen
BMW M3 3.2 -96
alltså har suttit en stund att kollat, ser ut som om det är den gamla grillen på bilen
den ska vara biffigare från o med -97

svårt att se men tror inte det är den det ska vara

är ratten fel också så äre nog ingen -98
gO
1.407
gOry
335i Touring
Det är en -96:a

Chassis number EX45211
Vehicle code BK91
Series E36
Model M3 3.2
Body type convertible
Catalog model ECE
Production date 1996 / 04
Engine S50
Transmission Manual
Steering Left
Catalyzer YES
Det är en -96a. Har själv varit på G att titta på den men avstått pga "petitesser" (bla skall klima displayen vara lite strulig, M-ränderna i fronten*urk*, saknar för mig viktig utrustning osv). I dagsläget finns ingen E36 till salu som ger en känslan "Wow denna skall jag ha!", oavsett begärt pris, de har alla större eller mindre "bekymmer", sen är ju alla långt ifrån lika kinkiga som jag...Prismässigt ligger denna hel-rätt, om allt är OK rent mekaniskt.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Traktor-ratten försvann på faceliften som kom 97och istället kom den lilla ratten som både är snygg o *skön att hålla i*,liksom SMG-lådan
De kromade njurarna blev bredare och sidoblinkersarna blev något mindre.
I.o.m. 3.2 (96) blev det nedre gallret svartlackat istället för samma färg som karossen i övrigt, Airbag i dörrarna gick att få from 97,Limon fick samma kjolar och "frontläpp" som Coupén osv
Bi
3.797
Bianca

Dawwe,Visst passar *Estorilblå* på e36an..riktig blickfångare..
Röd -96 Kronoberg: För många mil
Svart -97 Sthlm: Var till salu i somras o gick för ca 95-100". Hade rost på grillen då. Passagerarstolen såg ofräsch ut på bild, räckte för att jag skulle backa...
Svart -98 Helsingborg: Ligger tokigt fel i pris. 11" mil är normala mil.
Röd -97 Landskrona: Har varit av vägen, inte bra fixad. Dålig lackering bitvis (helomlackad). Bagageluckan sticker upp 3-4mm i ena kanten. Bucklig reservhjulsbalja, nån kåpa saknas undertill osv.
Orinoco -97 Dalarna: Ser fin ut på bild, nån rostprick på bakluckans undersida enligt ägaren. Rätt extrem individual med kolfiberpaneler, men saknar ändå färddator. Priset är fel, runt en 105" är rimligt.
Techno -97 Östergötland: Saknar för mig viktig utrustning. Priset är fel.

Ja det är mina personliga uppfattningar iaf, sen får andra tycka annorlunda.
Bianca: Mja är inte så förtjust i Estoril. Färgen kvittar faktiskt för min del så länge det är metallic. Det skall vara rätt bil, i rätt skick till rätt pris.
Bi
3.797
Bianca

riktig lågmilare....synd att den inte har nackstöd bak..ser så *naket* ut

Länk

Länk

Var inte Magnus Uggla första ägare på denna 98?!

Länk

*Gula faran*

Länk

Länk

Bi
3.797
Bianca

Så du är på jakt efter en fin m3 e36 cab?

lycka till o hoppas du finner en fin pärla....den som söker,han finner:)
ni
147
nightxmannen
BMW M3 3.2 -96
när vi ändå snackar utrustning osv, varför har vissa frontläppen och andra inte? bortplockat eller extratillbehör? =)
Bi
3.797
Bianca

Nu när jag kollar på gamla bilder,så ser jag att jag hade frontläpp på min M3-Coupe-98...Technoviolettmet,beigeskinn,klima,st-färddatorn,ellucka,4xelhissar,4xairbags osv...
Skall jag ha en E36 M så är det cab o metallic som gäller isf, förutom rätt skick/pris vilket även kan vara ett "repobjekt" i mina ögon men då skall priset vara därefter. Känns "smartare" o lägga pengarna på en cab än en ny motor till E34:an (ca 200"), nya motorn får vänta eftersom den gamla går klockrent fortfarande:). Som jag skrev till nån "upprörd" spekulant på blocket (jag bjöd 105" för hans bil osedd OM skicket var det utlovade): Pengarna bränner inte hål i fickan. Numera är hans bil ute för 116", bara en 10" kvar så..Han skulle kanske tagit mitt bud på allvar, numera är jag icke intresserad av den bilen...
Den "bästa" bilen (som jag missade...) var en 98:a med ca 6000 mil i Götet, gick med en gång i somras. Den bilen hade/har nog potential att bli riktigt fin.
Bi
3.797
Bianca

Den sålde jag mars 2006 med 13500mil för 145....folk begär ungefär samma pris idag 5 år senare..."Hmm"
Bianca: Jakt o jakt, jag håller ögonen öppna iaf. Känns smartare o köpa en cab för 100-120" (för 120" skall det inte vara nån fix på den...) än o plöja ner de där 200" i den nya motorn i höst, med tanke på att den "gamla" motorn går kanon. O sedan att jag inte kört E34:an mer än 50 mil i år gör sitt oxå. En "ny" M som är mer sommarbetonad o som jag INTE tänker renovera upp som E34:an är kanske smartare, då vågar man nog lämna den på gatan oxå utan att oroa sig hela tiden...Har kollat på Z3 M oxå men gillar den inte riktigt, samma med Porsche Boxster, o även MB SLK...
Bi
3.797
Bianca

Dawwe...satsa minst på 97 så du får faceliften..Förmodar att du ska ha 6-vxl man oxå..
Japp 3.2 manuell är det som är intressant isf.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.