|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en 525i 93:a och den går mjukt o fint om man inte belastar den så hårt. Vid fullt så blir det rejäla "hugg", antar fuel cuts, efter ca 5 500 och då man slår av så fortsätter den att hugga även på lägre varv - det verkar som om det inte kommer tillräckligt med soppa! Efter några hugg så går den lika fint igen. Detta har jag gjort för att försöka lokalisera problemet: 1. Tog bort LMM och då gick motorn knappt. 2. Kollade alla luftslangar - inga sprickor eller så. 3. Bytt vevaxelgivare till ny - ingen skillnad. 4. Kopplade bort kamaxelgivaren men fortfarande samma problem...... 5. Samma med lambdan - bilen gick dock lika mjukt o fint .... borde kanske gå sämre generellt eller? 6. Ny bensinpump samt filter åkte på i går - ingen skillnad. 7. Fräscha tändstift sitter i. Jag har inte kollat felkoder. Några ideer? | |
| Kollat bränslerören? Har liknande problem och jag misstänker mina bränslerör som är kassa. Nya färdigböjda kostar bara några hundra från BMW. | |
Lurre1 |
Du kan också kolla bränsletrycket,ev tejpa fast mätaren vid rutan så ser du hur trycket ligger under körning. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.