|
|
|
|---|---|
|
Hejsan,går det att köra utan pendelstag till man fått hem ett nytt? har tagit bort det gamla,som ej går att sätta tillbaks. klarar mej int emed original,så måste vänta ett tag på rätt del som passar.. mvh | |
|
Nu är jag ingen expert men jag körde med ett som var helt böjt, Jag skulle ta bort det på andra sidan också eller iaf byta det med. |
|
| Så fort ett stag är borta har du tagit bort en länk i kedjan och krängningshämmaren är satt ur spel. Går bra att köra utan. De flesta bilar hade ingen krängningshämmare förr i tiden ;) Men det lutar lite mer vid skarp kurvtagning. Jag körde med ett trasigt stag bak innan SBP hittade det t.ex. Fram märks det väl kanske, men inte vid lugn körning | |
|
Tackar,klantade mej när jag skulle byta.Eftersom coilovers sitter på bilen så var givetvis staget kortare oxå.Tänkte att då sitter säkert ett stag fr m3 el nåt som borde va kortare,men enl. tre st reservdelsförsäljare så är de samma längd på dessa???!! Kan väl inte stämma? Måste nog höra me BMW va som gäller.. superman |
|
| Mät de gamla stagen, kapa ur en bit i mitten på de nya o svetsa ihop. (eller be nån göra om du ej har svets) Om du inte får tag på rätt stag alltså. Behöver inte vara tiondelsprecision på längden mellan kulorna på en krängningshämmare. | |
|
ja körde loss ett stag på min e36 en gång och j*vlar va den bara gungade fram på vägen. otäckt... inget direkt farligt men blir helt annan hållning i bilen. BMW ownz |
|
|
Vill du ha de kortare stagen, så finns de på tillbilen.se i Göteborg. Har själv dessa eftersom jag har coilovers. Kan även svetsa som de andra skriver, men om du vill ha okej grejor från start, så finns det att köpa hos dem. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Blir till att kapa o svetsa...verkar som smidigaste lösning för o kunna få den körklar snabbt.. Mvh superman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.