AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.862

M5 e39, vilket pris är rimligt?

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Står i valet o kvalet om o handla en gammal lemansblå M5-2002, import 2007 från bmw tyskland, miltal idag 9000, fullutrustad, enda minuset är att den har kromlister...annars välvårdad o skött.

Absolut lägsta priset är 150 tusen.

Sååå, är det ett rimligt pris eller? de här bilarna är ju tickande bomber, vanosras, LMM-mätare, motor-ras, allt möjligt konstigt kan ju hända och inga garantier finns...

Alternativet om man vill sova lugnt är ju o handla nåt nyare/dyrare, då kan man ju sova lugnt och varva ut med gott samvete:-)

Vad tycker panelen?
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Tickande bomber håller jag inte med...

det är en 02a och har den servats rätt o varit omhändertagen så är det inte värre än att köpa nån annan M-bil

hade min 2003a från april 2006 till april 2011 och jag hade absolut inga som helst problem....endast service gjorde jag på den..
angående kromlisterna ,så håller jag med..BLÄH....:)men dom går väl att byta eller?

lämna in bilen annars fär konditionstest samt koll av garantiåtgärder/historik hos bmw,så är du på den säkra sidan..

gamla pärlan

Länk

nya pärlan

Länk

Lycka till
Tickande bomber:)
Motorn är ju nästintill kassaskåpssäker om den skötts!

Kromlisterna är lätta att byta.

Priset är svårt att säga något om.. Beror ju på skick och annat. På minussidan skulle väl vara att den importerades relativt sent.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Länk till bilen?!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

150' för 02:a med 9.000 mil känns ju helt OK men det är ju som det skrivs ovan mycket beroende på skick.

___
//Ulf
Rimligt pris, till och med bra, svårt/omöjligt att toppa det med en köpt i Tyskland idag. Positivt med sen import. Viktigaste är att den kommer från en BMWhandlare. Har den alla papper inklusive pappren därifån så är den en kanonbil. Har sålts med 1års Europlus garanti. Fördel om den varit avställd på vintern.

M5 E39 är mitt första val av moderna M-bilar. 1er M, M5 F10 och Estorilblau M3 E46 därefter. Estorilblau facelift med navi, glaslucka och el-gardin tack. Helst Individual Ljust silvergrått läder. Obs vänsterstyrd! Finns det någon sådan tillverkad?!

Stephan

540i/6 E34 byggdes i 3203 ex. knappt 1296st för Europa.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Bianca: Den ligger inte till salu, var till salu i våras för 180 tusen och då var jag o tittade/provkörde, bjöd honom 155 tusen då utan respons. Sen ångrade han sig o ville inte sälja,

Nu har vi en ny kontakt och eftersom bilen snart ska in på service så har han gått med på 150 tusen.

Får se hur jag gör, håller er uppdaterade:-)

MVH
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Stephan735i, jag pm:ade dig häromdan.

Angående miltalet, bilen köptes ju 2007 av en bmw handlare i Tyskland, då stod mätaren på ca 4000 mil, jag har sett kvitton från handlaren på köpet, fanns oxå garanti till, kan man va HELT SÄKER på att miltalet stämde då? 4000 mil på 5 år i Tyskland är ju oerhört lite. Minns ej om det fanns kopia på briefet eller hur många ägare det hade varit tidigare i Tyskland.

Man kan ju iofs beställa ett garantiutdrag, då har man ju gjort vad man kunnat:-)

MVH Peter
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

peddan: om säljaren har kontraktet från när den köptes i Tyskland så står där även säljarens namn och om du har tur även mailadress så maila, ringa eller faxa för att verifiera att kontraktet är ok.

Privatpersoner som köper hos BMW-handlare med Europlusgaranti kan man ju anta betyder en avsevärd lägre risk för att bilen är skruvad. Skulle den t ex skruvas i samband med importen så kan man ju glömma att kunna utnyttha Europlusgarantin.

___
//Ulf
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

wannabedivers:

Lätta o byta?:-) Det sitter även en AS-stor fet kromlist på koffertluckan bak, ser helt puckat ut.

Han som beställde den bilen ny måste älskat åttiotalet...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.