|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon här som vet vart jag kan få tag i färgkoder till BMW's fälgar? | |
| Det är färgkoden till CSL 19" fälgarna jag är intresserad av, | |
|
Testa och ring BMW. Vet inte dem det är det ju skandal. /Fredrik |
|
| Det ska jag göra. Nån som vet vad färgen heter? | |
|
Länk CSL-fälgarna har väl den vanlig "silverfärgen"? Alltså Lackstift 144. "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Det jag kan få fram av BMW är att den heter "144" och det säger ju egentligen ingenting, bara vad BMW valt att kalla den.. Ingen här som kan hjälpa till att få fram en färgkod? |
|
|
Men spring iväg till BMW och beställ färgen då! Det är BMW Oroginalfärg med färgkod 144 du ska ha. Finns som lackstift och spray hos BMW. Se länken ovan till en gammal tråd i ämnet. Utdrag ur tråden: Det finns original bättringsfärg till fälgarna som är mycket bra. Till silverfälgarna (Färgen på de vanliga alu-fälgarna) finns det färg med koden 144 Lackstiftet har nummer 51-91-0-413-305, sprayfärg har nummer 51-91-1-900-344. Till Chrom-shadow (M-fälgarna) är färgkoden A56 och det finns iallafall lackstift till dessa. Nummer 51-91-0-395-247 "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
| Jo det vet jag men jag är inte ute efter en flaska spray eller lackstift, färgkoden ska översättas så att jag kan få fram den i pulverform. | |
|
Det borde väl en bättre lackfirma kunna fixa? De borde ha BMW:s färgkoder i sin färgleverantörs databas? Ska alla fyra fälgarna lackas så är det väl bara att ta fram spectrofotometern och så hamnar du så nära originalet du kan. "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
zcooter |
Hej! Är det 144 till e34 M5 fälgarna med?? Tacksam för svar |
|
zcooter: Ja det tror jag att det är. Läste i en annan tråd just ang M5 E34 fälgarna att man ska höra på m5e34.se forumet, ska finnas nån kille där som vet säkert. |
|
zcooter |
@Carlee! Tack!!!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.