|
|
|
|---|---|
|
Det kommer ytterst lite värme även när jag har satt den på 32 grader. Från mitten och till höger kommer det lite värme och från mitten till vänster kommer det ingen alls. AC funkar fint, blåser nästan minusgrader. Lämnade den till en kylarservice då jag trodde att någon slang eller rör satt igen sig. Efter en felsökning sa dom att det kom full värme i alla rör och slangar i motorn, där det tog stopp var kanske under instrumäntbrädan. Dom sa att den finns några spjäl som justeras och släpper in rätt mängd värme och dom styr av små plasthjul som kan slitas. Frågade dom vad det skulle kosta. Att demontera ner allt skulle kosta ca 7000:- då det är ett heldagsjobb och så reservdelar och montering. ca 10-11.000 allt som allt. Så min fråga! Någon som har haft detta problem eller hört talas om det?? /Dennis | |
|
Jag hade samma problem på min 320i E36. Ingen av verkstäderna kunde ge mig ett direkt svar på vad det var så jag böt thermostat, så fungerade det perfekt. Bayerische Motoren Werke |
|
| Tack, skall ta en titt på det. | |
|
Halloj, har precis samma fel på min bmw 328 -95, dock så kommer det värme in i kupén men det tar ett bra tag. Har verkligen rotat efter vad det kan vara på nätet men har inte hittat något självklart svar och det lär inte finnas heller. Det jag sett däremot är att det antingen är termostaten, vattenpumpen alternativt att det är luftfickor i kylarsystemet. Det jag dock undrar är att (har nyligen köpt bilen) kupé fläkten fungerar ibland och ibland inte, när den fungerar så kommer det kyla så det räcker och blir över, dock så tar värmen lång tid på sig. Motorn blir varm väldigt fort (vet inte om det är för fort däremot, detta är min första bmw) och tempmätaren är väldigt stadig på mitten, rör sig inte överhuvudtaget. Är det lufta systemet som gäller tro? \\Tummps |
|
|
Kollade runt lite mer igår när jag åkte med bilen. Det skumma är att det kommer värme när man ställer in utblås mot rutan, dock inte när man ställer in det så det blåser rätt in i bilen, där kommer det lite värme i mitten men knappt på sidorna. Kupéfläkten hoppar igång efter att man gasat på en del med bilen också, om den ens vill hoppa igång, om den ens hoppar igång alls. Någon idé om vad det kan vara? \\Tummps |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.