AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
5.481

Kan Volvo SC80 hota BMW 6-serie Gran Coupé?

I mina ögon ett missfoster jämfört med BMW Gran Coupé:
Länk

Eller vad säger ni?
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Inte snygg. Väldigt mycket Jagga i baken, och Lexus från sidan...och ofärdig framifrån sett! Som vanligt ska man ta dessa "planer" med en säck salt ;)
Verdi
Absolut inte. Och ska den jämföras med någon bil så är det väl Passat CC?
Större överhäng fram än bak är inte snyggt på en Coupé.

mvh/ Anders
det är väl photoshoppade bilder men kul att volvo vågar
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Klart den inte kan.
oj oj OJ vilken ful bil
J.Lindström
Hefe: Jag säger detta med en glimt i ögat, men var inte det där en dum fråga att ställa på ett BMW-forum där en Volvo inte räknas som annat än en traktor ;)
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Senaste snygga volvon var P1800.
Hoppas verkligen att de rättar till hela det där konceptet innan det går till produktion.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Den var inte vacker...
Om man jämför den med BMW GT istället då?

Länk
den volvon kan jag lätt räkna till topp 3 av de fulaste icke stylade bilarna jag någonsin har sett!
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
falsterbo: Jag har sett en 5 GT i verkligheten. Den ser ännu värre ut då... :-(

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Den där Volvon kan ju omöjligen vara klar för produktion iaf, såg rent för dj*vlig ut.

Mvh Janne.
Vad gäller överhäng så är det väl det kortaste överhäng någonsin fram på en Volvo. Överhänget bak är väl inte extremt på något sätt, däremot axelavståndet ser ut att vara rejält...

I regel snyggare med kort överhäng fram och mer bak, än tvärt om tycker jag.

flashg, jo det ser kanske ut som så vad gäller överhäng fram men designen bedrar. karossidorna ser inte ut att gå så långt fram medan fronten sticker ut som en kil (populärt idag). Skall man hitta kort överhäng fram på en Volvo får man backa tillbaka till PV, Amazon och 140 :-)

mvh/ Anders
Länk gillar faktist detta koncept ok kul att volvo vågar skilja sig från mängden.. många må tycka att fronten e ful men jag gillar likheten med pv
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Personligen tycker jag fronten är fruktansvärt ful. Ser alldeles tillplattad och mesig ut. Men i övrigt tycker jag bilen ser riktigt bra ut!
nu verkar det som om volvo sätter "s100??" i produktion.. det har lämnats in patentansökningar i kina så det tyder på att den är på gång.. skulle vara kul om den kom till europa med för den är verkligen cool

Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Skrämmande och på något sätt påminner den om en SAAB!?
Garanterat åt den asiatiska marknaden! En sådan bil hade inte sålt i många ex i detta landet!

Det är dessutom ingen vacker skapelse!

/Bellamy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.