AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.953

Vad anser panelen att dessa bilar är värda?

Bo
14
Bobbansgarage
BMW 318 cabriolet "Design edition" -92
Hej

Jag söker en "ny" bruksbil och min spec är 520d, automat, gärna M-sport och faceliftad e61.

Har två intressanta objekt och vill höra input från er

Länk

resp

Länk

Spontant känns privatbilen i bättre skick än KVD-bilen med tanke på beskrivningen från KVD:
"Kaross/lack
3 Normalt skick

Inredning
3 Normalt skick

Däck på fordonet
Sommardäckpå alu.fälg
-skick fram / bak
Slitna (1,6-3 mm) / Slitna (1,6-3 mm)

Extradäck
Dubbade vinterdäck på alu.fälg
-skick fram / bak
Slitna (3-5 mm) / Slitna (3-5 mm)

Väsentliga anm/fel: Vinterdäck ej punkteringsfria.

Övriga anm/noteringar: Normalt med stenskott, dörruppslag och repor. Rostrosor finns runt bilen. Delvis omlackerad. Skav och repor stötfångare bak. Skav, större jack och galler saknas stötfångare fram. Stenskott vindruta. Skrapade fälgar. Invändigt småmärken och repor."

Att den har slitna däck på både sommar och vinterhjul verkar ju uppenbart men någon med erfarenhet av att ha köpt bil från KVD kanske kan ge input på vad en sådan info innebär, tänker framförallt på rostrosor och delvis omlackerad. Låter inte kul..

Tack på förhand

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
KVD-bilen har ju en trevligare spec med komfortstolar och 19" men känns spontant lite misshandlad när man ser bilderna Länk

Denna Länk kan ju vara ett alternativ, lite dyrare men halva miltalet och förhoppningsvis mycket fräschare

BMW CS #5139
Bo
14
Bobbansgarage
Ja J.L håller med dig att den ser misshandlad ut och det är därför jag undrar hur jag ska värdera den.

Så jag ser fram mot fler värderingar på aktuella objekt

Bilen du länkade till ser fin ut men ligger tyvärr över min budget
Bo
14
Bobbansgarage
Länk

Hittade en till, vilken ska man välja?

Vad tror ni slutpriset på KVD-bilen blir?
Jag är inte säker på att KVD bilen behöver vara i sämre skick än de övriga så åk och kika på bilarna vet jag. Privatpersoner och övriga firmor är inte lika benägna som KVD att framhäva bilens brister.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Rost är tyvärr något av BMW:s Problem. Har det alltid varit. Men på en 09:a så borde det inte finnas så mycket. Är väl bara mercedes o BMW som rostar så fort i bilbranshen. Tråkigt på så fina o roliga bilar!

KVD är oftast tjänstebilar och leasingar som företagen inte kunnat betala för eller från konkurser och liknande. Och har ekonomin inte varit på topp så brukar inte bilarna vara väl skötta heller. Så resonerar jag!
Så jag hoppar ALLTID över alla KVD annonser när jag köpt bilar.
Bo
14
Bobbansgarage
Det var ett kategoriskt och ganska skrämmande inlägg av dig Craile.

Har du erfarenhet från att ha synat flertalet KVD-objekt?

De flesta objekt jag sett på KVD har varit 3 år gamla och det är en normal ålder på leasingbilar. Dock är den jag länkade till endast 2 år.
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Craile är ute och cyklar, väntar bara på en kommentar om 12 års rostskyddsgaranti med...

En av anledningen att KVD har så många bilar är bland annat att tjänstebilar leasas på ett bestämt antal år och sedan säljs de på begagnatmarknaden. Sedan kan leasing förlängas eller avslutas tidigare beroende på hur anställningsavtal ser ut eller att folk slutar på företag.

En passus är att jag var och hämtade en KIA hos KVD åt en bekant där bilen varit demobil och såldes av KVD för KIA så det finns många lösningar.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Ja den 12 åriga rost garantin är ju tur man har om man ska åka BMW.
För rostar gör dom fort tyvärr.
Söker du på forumet så kan du läsa massor om rost på 09:or bla.
Helt sjukt när det finns märken som inte har rost problem alls dom först 6-8 åren. Och så kan inte BMW fixa det bättre. Prmium??? Jo visst... Knappast.
Sen är dom oslagbara på nästan alla andra områden.

KVD bilar sållar jag bort mycket pga att det är aktion. Bara jobbigt o sitta o bjuda o skit.
Klart det finns fina o bra bilar även på KVD som kommit dit på normala omständigheter.
Men inget för mig.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
KVD bilarna är AVSLUTADE leasingar. Att tro att bilarna är bättre som byts in hos handlare är bara att lura sig själv. KVD letar upp och beskriver brister - handlare döljer och lackar över.

Jag vet vad jag föredrar.

-------
//Lövet
Bo
14
Bobbansgarage
Men hur ska du ha det Craile:
Är det pga att bilarna på KVD är oftast tjänstebilar och leasingar som företagen inte kunnat betala för eller från konkurser och liknande. Och har ekonomin inte varit på topp så brukar inte bilarna vara väl skötta heller..eller..för att du inte orkar med aktion

Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Hur som helst hade jag valt en av de röda. Den färgen slår det mesta.

"BMW six appeal"
Bo
14
Bobbansgarage
Håller med dig bood. En Imolaröd M-sport slår det mesta.
Har tittat på KVD-objektet nu på förmiddagen och måste säga att beskrivningen på hemsidan överensstämmer med verkligheten, tyvärr i detta fallet. Bilen ser inte 2 år gammal ut i lacken, snarare 5-6 år. Maskintvättad och märken/brister enl beskr. Så gällande detta objekt har du rätt Craile.

Ska se vad den landar på, lägger inte mer än 230 för den. Går den över det så blir det en 50 milstur till Småland i helgen:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.