|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag gjorde en diagnos på min 320d e46 -03 och fick några errors. Som vanligt lyser airbaglampan, men jag kan inte urtyda var felet ligger enligt diagnosen. Diagnosen gnällde lite mer på följande ställen. Även här har jag svårt att förstå vad jag måste laga. Svaret jag fick från boxen är: Single diagnosis AIRBAG - Status: ERROR ! 5 Isolation of Seat-belt - Pretensioning System Feeder Insufficient 6 Seat-belt Pretensioning System Feeder Defect 5 Isolation of Seat-belt - Pretensioning System Feeder Insufficient 2 Diagnostic-Unit-Fault-Function 3 Isolation of Driver-Airbag Feeder Insufficient Single diagnosis ZKE / ZVM - Status: ERROR ! 41 not defined 74 not defined 10 Power window passenger-side rear distance and time control 2 Blocking-security windshield-wiper-motor set! 2 Relay for the power windows passenger-side front defect Single diagnosis AIRCO - Status: ERROR ! 22 Additional blower relay Eftersom jag är en nybörjare på såväl BMW som på meka bil, uppskattar jag all hjälp jag kan få! MVH | |
|
Sett det här? Länk 628csi |
|
|
Hej Vad använder du för diagnosverktyg? Jag tänkte köpa ett, men man får aldrig någon garanti på att det funkar fullt ut för en specifik modell, men du verkar ju få upp det mesta ; ) |
|
|
Jag använder CarSoft 6.5, har även sett en hel del trådar här på forumet som har använt samma. Jag fick fram diagnos på hela bilen, men visar bara det som var fel. Användningen är en barnalek! Tack för länken, 628csi, jag hade missat den tråden! |
|
|
Tyvärr hjälpte inte den länken mycket. Den listan kan jag få fram genom google också. Någon som kan förklara lite mer om det är hanterbart eller om det är verkstan som måste fixa? MVH |
|
|
Har du kollat Länk Läser felkoder med Carsoft i Stockholmsområdet, pm:a. |
|
| Det hjälpte tyvärr inte heller | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är ju 41 och 74 som inte har någon förklarande text. Spar diagnosen radera alla felkoder och kör igen, du vet inte hur gamla dessa felkoder är och har du fel på bilen som motsvarar vad som står där. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.