|
|
|
|---|---|
| Jag har rena fina fälgar och vill ha det även fortsättningsvis. Ska man vaxa fälgarna eller finns det något bättre för fälgar? Jag testade för många år sedan ett "fälgvax" från Turtle men upplevde inte att det gav något extra jämfört med vanligt vax. Någon som vet? | |
|
Jag har speciellt "försegling" för fälgar från Poorboys som ska tåla högre värme. Vet inte om hållbarheten blir längre men fälgarna blir iaf lätt-tvättade. Detta har jag inte provat men verkar intressant: Länk |
|
| Ok tack, var får man tag i de fattiga stackarna och blir man fattig av att köpa dem? | |
|
annars har autosmart eller sonax, kommer inte ihåg, nån spray som funkar bra finns på mekonomen |
|
|
Ja, dom "fattiga stackarna" får du tag på samma sida som jag länkade till. Jag har fler produkter från dem, prisvärda produkter som är lättarbetade och ger fint resultat. Fastnade för deras produkter då jag letade efter något annat än turtle, meguiars, autosmart mm. Alltid kul att testa något nytt.... Här kan du läsa mer Länk eller kolla om du hittar något annat intressant. Överlag så är utbudet minimalt i Sverige för bilvårdsprodukter, kolla i England där är utbudet större och en aning billigare. |
|
| hur fungerar såna här fälgförseglingsmedel tillsammans med syrafri fälgrengöring? stannar det kvar? | |
| En del av vitsen med att behandla fälgarna är att slippa fälg-rengöring. Skiten biter inte fast lika hårt. Men visst ibland krävs det lite starkare medel än vatten och schampo för att få bort smuts. Alla avfettning sliter på skyddet och till vilken grad är nog en kombination vilken rengöring och skydd man väljer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.