|
|
|
|---|---|
|
Hej! tänkte kolla om någon här på AP har ägt eller bytat in denna bil, eller kanske har nån fakta om bilens historik! Har aldrig hört talas om firman som säljer den heller, bilparadiset. Länk mvh | |
|
Vet inget om den direkt, men en 20000-milad M3 utan klimatanläggning (AC) skulle jag inte köpa för annat än vrakpris. Förutom att det blir tokhett med svart skinn på sommaren så lär den vara iskall på marknaden när du själv ska sälja sen. Dakargul brukar inte vara ett plus för värdet heller, även om jag personligen tycker den är fin och klassisk (om resten av bilen är original!). Ser dock inte ut att vara supervårdad i lacken enligt dom där bilderna. Lär inte bli nån större rusning efter den gissar jag. Leta upp en med klimat. Det är verkligen köparens marknad på E36or just så ska inte vara några problem att få en för samma pris. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
| Tack för snabbt svar, jag gillar ju den dakargula färgen, men håller med om att lacken ser blek ut på bilderna, står att motorn är bytt till en som gått 12000 mil, och när man kolla på ts så står det 12xxx, hur kan det göra det om bilen gått 20000 mil? nåt fuffens? | |
| Det står ju enl annons att det är AC =) Men kanske inte fungerar? pruta 20k, sen klipper du den om allt annat lirar som det ska :D | |
|
Tror inte den har AC. Hade för många år sedan en E36 men "manuell" AC och den såg inte som på denna M3. ___ //Ulf |
|
|
Ja, då kan dom tala om hur man slår på den =) Finns ju inga knappar, bara vanlig fläkt. Fanns ingen klimat enligt utrustningslistan heller. Det kanske är någon luffarmonterad AC med separata knappar, men jag gissar snarare på att handlaren inte har koll utan förmodar att en sån bil alltid har klimat. Mätaren är väl ställd efter motorn kanske. Skulle behöva kolla dokumentation på bilen som motorn kom från. Samt även undersöka vad för slags historik resten av bilen har. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
3,0orna kunde bara utrustas med manuell klimat förresten, förutom vissa extremt sena exemplar av Coupén tillverkade år 1995. Har för mig det var april-juni -95 det gällde. Dagens värdelösa vetande =) Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
AC måste nog va original på en M3a åtminstone.. inte så att man köper en snikutrustad 316 tycker jag.. ser bra ut, som sagt ser lite matt ut på vissa bilder sedan skulle jag kasta dom där lexus baklyktorna.. |
|
|
Själv skulle jag nog inte köpt den bilen för det priset. Kolla historiken på bilen ifall du ska köpa den. Det är en import bil så kanske blir lite svårt att sälja den senare. Bayerische Motoren Werke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.