|
|
|
|---|---|
|
Hej! Z3 2.8 Roadster 00: Jag har fått en liten bula och och lite rost på tröskellådan vid urskärningen för domkraftsfästena. Jag ska beställa ny tröskel, skicka på lackering och montera själv. Är det någon som har eller har sett en enkel insstruktion för hur detta kan göras smidigast? Tacksam för tips! MVH | |
|
Enkelt o ta bort, lossa alla skruvar under tröskeln, lossa plast listen under dörren, lossa skruvarna ovanförtröskelisten, två skruvar i främre hjulhuset, lossa inneskärmen lite gran i nedre hörnet så kommer du åt skruvarna, finns även en skruv vid nedre dörrgångjärnet. i bak lossar du även där innerskärmen o därbak finns det två skruv om jag inte minns fel. Klart! Lite fippel i hjulhusen om du inte tar bort hela innerskärmen men den är ett jäkla meck o få bort o det går o komma åt skruvarna genom att bända lite i plasten på inneskärmarna. 30 minuters jobb. Mvh Peter |
|
|
Tack Peter! Något särskilt att tänka på när jag ska montera den nya tröskeln? Är det bara att skruva på eller ska jag göra något särskilt? MVH //Art |
|
|
Nej inget speciellt, bara o bulta på. Jag lade dock på en silikonsträng vid det främre hjulhuset då det glappar lite där o hade tryckt in en massa skit i tröskellådan. Borde iaf. ge ett litet skydd. Sedan sprutade jag hela insidan med svart mjukt rostskydd från carosol. /Peter |
|
|
Hej! Det låter bra. Behövs rostskyddet på insidan lådan? Räcker det inte med lackering eftersom karossen sägs vara galvaniserad? MVH |
|
|
Jag slängde på rostskyddet bara på insidan o längst fram o bak runt om pga hjulsprutet. På min bil så hade hjulsprutet slitit bort färgen så mycket att det vara bara grundlacken kvar. Nej bilen är inte galvad. Mao naken plåt = rost. Men det viktiga är ju att få bort tröskellådan så den blir ren från skit annars ligger det å gottar sig där inne. :-/ Mvh Peter |
|
|
Här har du hela manualen online: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.