|
|
|
|---|---|
|
Tja till min bil snabbt och problemet. Aldrig hört talas om något sådant här problem. Men startade bilen skulle åka hem från jobbet. stannade och prata men en kollega i 15 min kanske lät bilen stå på tomgång varm motror när man ska hem e ju roligare:P problemet e bara det att helt plötsligt lät det som kylaren sprack och den kokade. det pyste under bilen riktigt mycket och rykte/ångade. stängde givetvis av bilden. rulla bak den 2 meter men under bilen va det torrt och kolla kylar nivån den va max och precis som dom ska. mina funderar ac rör som sprack? men har tryck i systemet om jag trycker ner ventilen på den bakom luftfilter boxen men inte den framför. vad kan det vara annars? ge mig tips. ska åka och prov trycka acn i morgon om nån verkstad vill ta sig tiden och kan ta den utan tid bok annars blir det att boka tid och lämna in senare. | |
|
Hej! Det låter som att det läckte lite glykol och snabbt ångades bort av hettan. Jag skulle vänta med verkstads besök och kontrollera vätskenivån i kylaren när bilen blivit riktigt kall. Det kan vara ett tillfälligt fel Lycka till! |
|
|
Den PYSTE precis som det gör när det går hål i något med tryck, ska givetvis kolla nivåerna i morgon när bilen e kall. men så mycket som det "rykte" borde det ha varigt något annat. det lät som nån öppnade en gasol flaska och spruta ut gasen i luften i 20sekunder för att sedan stänga av igen. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolla på AC kompressorn sitter en säkerhetsventil där, funkar inte elfläkten framför kylarn blir det för högt tryck i systemet speciellt när bilen står still. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack Hasso för tipset det stämde helt rätt efter prov tryckning av acn så konstaterades att tycket bara steg hela tiden pga att fläkten aldrig startade. och att säkerhets ventilen släppte. tack för mycket bra tips ännu en gång hasso |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.