AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.812

Problem med högtalare/stereo e39

Na
20
Nathalie
523i -97
Hej allihopa:)
Har precis införskaffat mig en 523i -97 men har lite problem:S
För de första så funkar inte bakhögtalarna, har rivit hela baksätet och fått fram dom och alla kablar sitter:) Även kollat alla säkringar men inget ljud:( Nån som kanske har nå tips på vad felet kan va eller vad man kan göra för att kanske hitta felet?:)

Sen så, är ju en värsting stor stereo med bandspelare och hela köret;b haha nää men de är ju bandspelare och cdväxlare och den kanske inte riktigt faller mig i smaken så har bestämt mig för att bygga lite ljud men, hur får man ut orginalstereon? Vet att man kan ta lös volymknappen och där ska de gå att vrida på nått med en torx men tyvärr så har jag ju inte den turen att de ser ut så för mig när jag tar bort knappen utan de är som bara själva pinnen för att höja ljudet, har googla och sökt på tuben men inte hittat något:S

Jaa jag hoppas jag har förklarat utförligt så nån vänlig själ har tips att ösa över mig:D

an
4
andreas86
BMW 525 iM M-sport E39-02
När du dragit ut den svarta ploppen bör du se ett litet hål under "pinnen" som sticker ut. Där ska torxmejseln in. då ska du vrida typ 1/4 varv motsols. Då frå man dra i "pinnen" samtidigt så bör du få ut den understa delen. Sedan sitter nog den översta delen men två torxskruvar.

Nu minns jag tyvärr inte storleken på torxen, men en ganska liten. Lyser du ner i hålet borde du se var du ska skruva.

Lycka till!
Na
20
Nathalie
523i -97
Jag har fått till allt efter många om och men:b Dock så var de inte med torx som jag skrivit tidigare utan till höger så bröt man med en plattmejsel så lossna de:)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.