|
|
|
|---|---|
|
hojhoj, ganska nyligen ägare av en 525 tds men tyvärr går den inte som den ska :( som sagt så är den väldigt slö speciellt vid låga varv.. den kan helt plötsligt bestämma sig för att dö när man trampar ner kopplingen efter att ha varvat upp den, varvtalet bara dalar till bott. Har läst att det kan bero på slitet pumphuvud men vill undersöka lite annat först. hoppas på att det är något vajsing med någon gaspotentiometern eller så.. Det jag har gjort är... Bytt vakumslangar vid retur från spridare kollat efter läckage i bränsle systemet Funktionstestat förpumpen haft mer än 40 liter i tanken eller va det nu va... Här även gjort detta test för felkoder där man slår på tändningen och trampar ner pedalen 5 gg och räknar antal blink på spridar symbolen. a Mvh Erik | |
|
ojj missade att skriva vad jag fick ut av testet testet... 21, 29 och 30 blink blev det. har försökt leta runt efter rätt lista för felkoderna men är inte säker på att jag hittat rätt. är det någon som vet vad det betyder? Snälla hjälp min stackars beemer =) MVH Erik |
|
|
Hej Erik har ett liknade problem på min 525a har kcr box på min och trodde att de var den det va fel på men har inte komit längre än så. dock på grund av trög start den släpper inte tillbaka bränsle? Lojvet med bmw |
|
|
Okej ja jag har en kcr box till min men den gör ingen skillnad så är urkopplad nu. Men det är väl bara att plocka bort boxen så ser du om den går som orginal... Tror inte soppan ska rinna tilbaka i min, testade att koppla ur förpumpen i tanken när motorn var kall för att se om den då blev svårstartade... men den hoppade igång snabbt. Det som jag tycker är lite konstigt är att när den väl startar (när motorn är varm) så hoppar den igång ordentligt, det är som om motorn inte fattar att den ska skicka in soppa för än efter 5 sek |
|
|
ska kolla de. men jag har ett till problem med min oxså det är som den tappar effekten nästan hella tiden ibland får ja en spark där bak och den går som den ska några tips? Lojvet med bmw |
|
|
Har du kollat felkoder? pröva det annars.. Btw så gick jag på min pump och knackade upp bränsletrycket och nu går den mycket bättre!! mycket stor skillnad i sugområdet! och han dör inte när man släpper av och kopplar ur =) tyvärr så är han fortfarande svårstartad när han är varm =( //Erik |
|
|
nää ska göra de. hur ställde du trycket? har ett tips ha du kollat me nån annan styrbox till pumpen? //Robin Lojvet med bmw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.