|
|
|
|---|---|
|
T.ex. kan man montera facelift-grill-detaljerna (fetare kromdetalj) på en prefacelift-huv eller måste jag isf byta hela huven? Samma sak med lyktorna, är angel-eyes (facelift) lyktorna kompatibla med en prefacelift-bil? | |
| Vilka detaljer på huven menar du? Vad finns det mer än njurarna? | |
|
Har för mig att man måste ta upp nåt hål i bakluckan för orginal diodlampor. Eller om det var skärmarna.. Ang. huven tror jag det är samma. Kolla på realoem så ser du ju om det är samma art.nr. på huvarna. |
|
|
Alltså den själva tvådelade grillen: Länk det var alltså den jag har idag, jag vill byta till den nyare varianten. |
|
|
Jag är inte intresserad av lyktorna bak, dock där framme. Samma sak om man vill montera t.ex. M-front, skiljer det något mellan facelift/prefacelift-modellerna? |
|
|
grill/njurar är bara att montera. Strålkastare passar också rakt av, dock olika kontakt till blinkers och pljus. Ev måste ett acrör bockas och är man petig måste ett fäste bytas till de nedre torxskruvarna annars passar bara en torxskruv. |
|
| och har man en e39 med Xenon äldre än 99 måste man även byta styrdon/ballast till nyare modell om inte dessa följer med | |
| Jag har en -00:a tillverkad -99. | |
|
"och har man en e39 med Xenon äldre än 99 måste man även byta styrdon/ballast till nyare modell om inte dessa följer med" Varför då? Får inte dom gamla plats, eller är det nåt annat som skiljer? Med -99, menar du då bilar som är tillverkade efter 9/98? Och ytterligare en fråga då. Om man ska byta ballast från den äldre tjocka till den nya, då måste man väl byta själva stråkastarinsatsen också? Dom ser ju inte alls lika ut. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja artikelnummren på de gamla ballastern tom 98 ersätts rakt över av de nyare mindre ballastern från 99 och uppåt, de gamla finns inte som reservdel längre. Så det borde nog passa reversed också på nått sätt. Kan ju vara fastsättningen som man får byte tex. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Byta till en 01 front är inga som helst problem. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Kanon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.