|
|
|
|---|---|
| Hej! Är ny här på forumet och söker en efterträdare till min Porsche 924S. Prövade en 328 sedan (95 alltså E36:an) igår. Bilen har gått bara drygt 15.000mil. Den har m-sport paketet och är i otroligt bra skick. Van som jag är med en Porsche med 50/50 viktfördelning kändes denna mera framtung. Drog på lite i en kurva och det kändes nästan som om baken studsade till (det var soligt och torrt). Ska E36:an kännas såhär lätt i baken eller kunde det bara vara detta exemplar? ..Hur är E46:an på detta område och är det någon skillnad på coupe och sedanens väguppträdande? Eventuellt skall jag testa 330 och 325 coupe (E46) nästa vecka. Men de är i princip dubbelt dyrare än den E36 jag prövade. Tacksam för tipps på vad ni har för erfarenhet av dessa bilar jag räknat upp här. | |
|
tycker att framvagnen har tendens att understyra på E36 iallafall om man jämför med E30. särskilt när man pressar den men det är väl för att den ska vara säkrare. blir ju tråkigare så... BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Beror säkert en del på vilka däck som satt på bilen du testade. Personligen tycker jag att det går att köra på rätt bra utan att bakändan vill vandra iväg och att man känner när gränsen närmar sig. Men visst kan det släppa om man pressar bilen, dock inget jag märkt vid inspirerad landsvägskörning utan mer om man vill att det ska släppa. Tror att e36 ligger nånstans åt 50/50 hållet, tror jag läst 49/51,? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.