AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.892

Finns det "snygga" stänkskydd till 5-serien f10 / f11 ?

Visa användare
253
Vira20
Plug-in bil från annat märke
Tyvärr sitter mina BBS fälgar med lite för brett pga fel ET som leder till att hjulen sticker ut och drar upp mkt skit på lack och sidorna. Nu till hösten inser jag att det kommer bli ännu mer skit på vägarna och att jag då inte har ngt annat val än att sätta på fula stänkskydd.

Bmw org: Länk

Men har ni sätt några snyggare? kanske lite mer slim? ebay?

Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Jamen så fult är det inte.
Ett alternativ är ju att använda fälgar med rätt ET samt av BMW godkända däckdimensioner.
ma
166
matbl
520dA Touring -17 (G31)
Ett litet tips bara:

Kolla upp hur dina försäkringar (trafik, halv, nybilsgaranti och vagnskadegaranti) gäller när du har fälgar som avviker från typgodkända...

De lär ju avvika om de har fel ET... Sen gäller det ju att ha typad dimension också...
Visa användare
253
Vira20
Får variera upp till 15% och så mkt är det inte. Fälgarna byter jag ej.
Vira20: Inte på en bil som är helbilsgodkänd.
ma
166
matbl
520dA Touring -17 (G31)
Efter lite surfande kom jag fram till att Chris87 har rätt. Spårvidden får inte ändras om inte den nya spårvidden finns med i helfordonsgodkännandet.
Se bilprovningen här:
Länk

Så din bil är olaglig om inte just din spårvidd finns med i bmw's helbilsgodkännande. Kanske kan bli laglig om du registreringsbesiktigar, oklar över den biten.
En bil som lagen säger är olaglig får nog svårt med försäkringar...
Visa användare
253
Vira20
Lite förvånad är jag faktiskt då jag aldrig hört detta innan. Men nyttig info. Skall höra med bilprovningen om det går att göra något åt annars får det bli 19"-org till våren, börjar faktiskt se allvaret i detta.

Nu åker vinterdäcken på och dem är original iaf :) Länk Mina fälgar

Strunta i topic då detta redan är löst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.