|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har ett tydligt klonk från bakvagnen när jag trampar ner kopplingen eller växlar. Även när jag släpper gasen eller gasar till snabbt blir det ett glapp. Jag har: Bytt bustningar i hela bakvagnen förutom diffens, bytt drivaxlar och försökt dra åt kardanen men nu misstänker jag att glappet finns i diffen? Bilen har ändå gått 23000mil med en 2,2l sexa m-sport 170hk. Hur tar jag enklast ner hela diffen för byte eller iaf check av den? Finns det video på detta (har sökt på youtube men hittar inget bra) eller ngn tydlig instruktion? | |
|
Jag hade också ett klonkade ljud när jag tryckte in kopplingen. I mitt fall var den övre diffbussningen som var helt slut. Bytte den och sen försvann det. Låter som att du har samma symptom. Hur som helst måste diffen ner för att byta den.. |
|
|
Det är väl bara att stödja upp den med en domkraft eller förslagsvis Länk (alternativt en polare eller två som håller upp) medans man skruvar av axlarna och kardanen. Har bytt diff på en e30 själv (tyngre klump på din e46), använde en vanlig domkraft då. Var lite meckigt att balansera den vid tillbakamontering bara. |
|
|
Här har jag YOUTUBE film på förloppet: Länk |
|
| Vad tror ni? Diffens eller bussningen? | |
|
Låter ganska metalliskt vilket i mina öron låter som drivlina. Om du har så bra koll så du redan bytt bussningar bak själv så borde du ganska enkelt kunna kontrollera skickat på diffbussningarna, men frågan är om dom verkligen är så slut efter 22k Märks det inget när du kör? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.