AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.731

e36 compact fläkt problem

ha
31
haltamim
316i compact-96
hej!
idag har min climat fläkt skafat ett nytt broplem det att den fungerar inte på 1,2 eller 3 men det går bara på 4 (top hastighet). kan det vara relä som har gått sonder eller kan det bler ett annat problem?

tack!!
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Det låter som ett probldm med fläktmotståndet. Testa om du har spänning fram dit.

//Göran
ha
31
haltamim
316i compact-96
tackar för svaret men hur får jag fram fläktmotståndet ??
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Kanske dessa kan hjälpa dig Länk Länk. Har själv inte skruvat något i E36 så jag har ingen egen erfarenhet att ta till.

//Göran
ha
31
haltamim
316i compact-96
jag har försökt och hitta den men det gick inte bra jag har ingen aning hur den ser ut eftersom jag har set två olycka modeller på nätet när jag sökt efter fläktmotståndet min bil är 96 års modell och jag hoppas att det finns nån som kan bmw part nummer.

tackar
ha
31
haltamim
316i compact-96
har jag hittat rätt del Länk
knacka in ditt chassinummer på Länk!
Skulle tro att det är nr 4 på denna bild? Länk

/Magnus, BMW CS # 07317

Mina bilar: Länk
ha
31
haltamim
316i compact-96
idag har jag försökt att hitta den men jag kunde inte att ta reda på detta in från bilen. det var typ omöjligt att låsa av fläktmotståndet.
ska jag ta en ut från då typ från motorrummet.
Har du AC eller inte?
Du har fått länkar till en beskrivning om hur du gör av bmw_4wd_4ever om du har AC. Där står ganska tydligt att du kommer åt motståndet ifrån motorutrymmet, alltså inte inifrån bilen.

Denna beskrivning använde jag då jag bytte microfilter i min compact: Länk

/Magnus, BMW CS # 07317

Mina bilar: Länk
ha
31
haltamim
316i compact-96
ja jag har AC i bilen och den funkar bra. jag kommer och köpa först då byta jag den nästa vecka i så fal.

tackar
ha
31
haltamim
316i compact-96
nu har jag byt motståndet men fläckten låter på 1 och 2 hastighet!!? microfilter var full med damm och tor lov men jag har inte byt den ännu.

vad ska jag gör nu?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.