AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
873

bmw 735ia

BLANE
Hej.
Jag funderar på att köpa en begagnad bmw 735ia.
Nu undrar jag om det är någon erfaren bmw ägare som kan ge lite tipps.

Tack på förhand P.I
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Jag köpte en Beg 735ia-87 för två veckor sedan. Körde direkt till Öland med den, sedan fortsatte jag till Gotland. Efter det en stor runda i småland och nu är jag tillbaka i regniga skåne igen. Bilen vände till 19000 mil på Öland. Det är den bästa bilen jag någonsin köpt och åkt i. Köp en, jag har en själv

/Patrik

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Den är en kanon bil.
Se bara upp för tickande ljud i motorn, den tuggar snabbt i sig din kam om den har börjat.
Se till att ha ett fräsht ex, du tjänar på det i längden.
Min har passerat 30000 så den är i behov av renoveringar men den går bra ändå.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
735i är en väldigt bra bil. Man måste vara noga med att byta olja osv samt att ha den i bra skick, då brukar det inte krångla så mycket. 3,5 liters motorn är nog den som man kan lita mest på av alla motorer som sitter i E32.

//Schnitzer
BLANE
Tack så mycke för era svar.
Nu är det bara att ge sig ut och leta då!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Är du intresserad av att köpa i Sverige eller importera?

//Schnitzer
BLANE
Jag har vägarna förbi tyskland i november, så jag kommer nog att kolla läget där.
Men jag vet inte det är ju ganska lätt för handlarna att lura en dum svensk som inte pratar ett ord tyska,
så vi får se hur det blir.

P.I
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Numera finns det gott om 735 till bra priser i Sverige, så man behöver knappast göra sig besväret att åka till Tyskland för att handla.

Som sagt skall man passa sig för slitna kammar, det är ett ganska dyrt fel, men man hör direkt om något är galet. Lådan skall också växla snabbt och mjukt och inte slira, ett automatlåderas är ingen rolig historia på en sådan bil.

I övrigt är 735 en bra bil som man verkligen kan rekomendera, man åker förstklassigt, drar c:a 12 liter/100 km, helt ok prestanda. Ett riktigt lok på motorvägen. Det viktigaste är att bilen är i bra skick, ingen rost osv. elfel och liknande går alltid att fixa.

Försök att hitta ett exemplar med mycket utrustning, det blir roligare i längden. Tyvärr är många 735 lite snikutrustande jämfört med 750. Skinn, klima, elstolar, stora datorn, ellucka, och farthållare är viktigt att det finns tycker jag.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, du ska välja ett exemplar som har mycket utrustning. Det blir roligare och du får mer för den när du ska sälja den, om man jämför med en som inte har lika bra utrustning. Det finns mycket folk som betalar mer för en som har gått lite längre som har bra utrustning än en som har gått mindre som har dålig utrustning. Det brukar vara så ibland.

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.