AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
819

Seg värmefläkt E34 (stora kliman)

ma
105
marcus11
525d M-sport touring -02
Min fläkt går bara på halvfart utom när jag klickar in det fasta läget för maxfart, ibland går det att starta igång den genom att köra på maxfart ett tag och sedan sänka till det steglösa läget.

Trodde först att den inte gick alls man nu när jag skulle "felsöka" upptäckte jag att den funkar steglöst men går tungt och stannar på de lägre hastigheterna.

Hade även sönder plastclipset som håller fast klima panelen i själva ramen där stereon och klockan sitter, finns den att köpa??
ma
105
marcus11
525d M-sport touring -02
Kan tillägga att jag upptäck att den funkar på alla farter under "kallstartsläget" då fläkten rusar efter man startat bilen??
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Kan du förklara det sista igen.

Klipset går att köpa, kostade 24kr i våras när jag köpte ett.
ma
105
marcus11
525d M-sport touring -02
När man startar bilen går ju fläkten på nåt högfartsläge till den nått en viss temp lr en viss tid passerat( det gör den i fler bilar med klimat tex audi) och under den perioden kan jag reglera farten med reostaten till lägre farter som den i normala fall inte fungerar på. mao verkar det som att de inte kan vara nåt lager lr dylikt som går tungt.

När den sedan avslutat startläget funkar den ytterst sällan på annat än maxläget man klickar in.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.