|
|
|
|---|---|
|
Tjena Detta är min första post här som användare, har noga granskat denna sidan ofta och har nu bestämt mig för att ta del av ert forum! Jag är på väg att köpa en Bmw m3 E46 och har som många flera tagit reda på fel/barnsjukdomar mm, men det kan ju vara nått man har glömt. Är det något ni kan tillägga om detta är det varmt välkommet. Jag har kollat ganska mycket på just 1 speciell 2005 med CP och undrar om någon utav er vet något om denna bilen/ har några tankar om den. ( Länk! ) Alla svar uppskattas! Mvh Andreas Ingelsten | |
|
Hej och välkommen till AP. Jo jag vet lite om den bilen Skicka ett pm ska du få lite info. mvh |
|
|
Krävs en Carfax på den va? 18 händelser registrerade i USA. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Tack för svar! 18 st låter mycket! jag har varit lite skeptiskt till bilen, dels priset och lite halvt skum rapport från transportstyrelsen. Tycker annars att det är en billig 05 med CP. Har kollat på andra bilar med, tx 01, svensksålda då givetvis med dokumentation. Vore ytterst tacksam om man kanske kan få några förslag från powerbörsen, litar mer på er, än på en skum bilhandlare. Tack på förhand |
|
|
USA import? |
|
|
18 händelser registrerade i USA. såg inlägget nu:) Norhidem...Varför köpa en USA import? Köp antingen tyskimp eller sv-såld... Eller ännu hellre åk ner till Tyskland o hämta hem en pärla som jaag gjorde istället.. Länk |
|
|
Har fått bra med Info från Catch_me :) Mycket fin m3 btw, Bianca Mycket sant, ska köpa mig en välutrustad tyskimport! Tanken är att jag ska foliera den mattsvart med ''Guldiga BBS lemans fälgar'' Och Csl front/csl baklucka/huv med kolfiber diffuser samt fullt Eissmann Exhaust. schmiedmann Bäst i sverige? Får tacka för svar! |
|
|
Bara några ex efter en snabb sökning Länk Länk Länk Länk |
|
| Tack:) Norhidem | |
|
Att döma av antalet mil och en 2005:a med CP för 220 tkr så känns det som om man ska hålla sig borta från denna!? "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Norhidem varit till salu ett bra tag...prutmån? Länk |
|
| Men tycker du ska dra till Tyskland..En härlig upplevelse bara att hämta hem sin nyinköpta pärla:) | |
|
Efter en mkt snabb titt på den första länkade bilen (svarta) ser jag att bagageluckan kommer från en 01-03, ej facelift mao. Vad det ger för indikation överlåter jag till er andra. Lycka till med köpet i Tyskland, utbudet är mkt stort därnere. Men finns en del fina hemma likväl. |
|
|
Jo jag har funderat på att åka ner till tyskland, hade en svag tro om att man behövde kunskaper inom det tyska språket! (ACHTUNG? RAUS?) Hur gjorde du? Någon som vet nått om denna Ozonlagersmältare: Länk Mvh |
|
|
1. välj ut intressanta objekt,och sedan kontakta firman/säljaren för info om bilen.www.bmw.de, mobile,autoscout24 2. när du sen hittat bilen du vill köpa,så ordnar du en importförsäkring här hemma 3. du åker ner o kollar på bilen.själv hade jag far min,samt min bmw mekaniker med mig..vi/.han fick låna BMW Munchen Niederlassung Filiale Syd verkstad för att själv kolla upp bilen..han hade med sig utr hemifrån och fick gå igenom bilen hur mkt han ville. 4. fixa med banken att du vill ha urgent transfer...kostar 3-400kr,och firman/säljaren har pengarna inom 24 tim efter du ringt din bank här hemma från tyskland..annars tar de ca 4-5 bankdagar..inte att rek.SJälv fick jag en kurs på 8.95 i slutet av maj 5. När du kommit hem så skickar du in ursprungskontroll,briefet samt kvitto på bilköpet till transportstyrelsen 6. sen är det regbes som väntar..efter godkänd regbes kan du försäkra din bil,varpå skyltarna kommer inom några dagar,och sedan skatten.. det var väl vad jag kommer på just nu...Lycka till |
|
|
Tack för ditt svar! Låter inte allt för avancerat, dock har jag ju ingen mekaniker som kan titta till bilen, tråkigt nog. Det är väl mest det som stoppar mig, att inte ha en erfaren med mig hehe. (fegis) Kommer nog att använda mig av de bilar som finns på blocket och M testa dem i stället. Vill gärna byta in mina 2 bilar :) Mvh Andreas |
|
|
Tjena grabbar! Nu måste jag besvära er igen. Har hittat en potentiell kandidat. (Länk Vad tror ni om denna? ser skit bra ut i mina ögon. Är det någon som har invändningar så hör av er! Kanske eventuellt införskaffar den till helgen. Hoppas man blir en m3 ägare nu äntligen! Mvh Andreas Ingelsten! Förslag på Styling artiklar och länkar är uppskattat! Csl bagageluck är ett måste :)! |
|
|
Hej Norhidem Innan du gör affär är mitt råd att provköra både manuella bilar och de med SMG-låda. Själv är jag mycket förtjust i den sistnämnda även om jag även gillade min manuellt växlade Coupe. Personligen tycker jag att SMG-lådan höjer upplevelsen ytterligare ett snäpp. När det gäller eventuella typfel är nog det mesta som kan hända väl belyst i detta forum. En sak som jag själv missade att kolla vid mina köp var godset i diffklumpen. Det händer att godset spricker och det är tråkigt att behöva åtgärda. Det fanns dock inga sprickor i de M3:or jag ägt så felet kanske inte är så vanligt. Enligt uppgift kan även golvet spricka vid bärarmarnas infästning men mina bilar var helt befriade från sådant. |
|
|
Tack för ditt svar! Har provat smg samt manuell, ligger nog mer åt manuell hållet... är nåt för att jag har kört automat i de närmaste 2 åren :) Jag ska kolla mycket noga innan affären görs och givetvis dra och M-testa bilen. Det posetiva är ju att den är nyservad för 5 dagar sedan. samt att den har full dokumentation och svenskåld. (2003a +) Jag litar fullt på ESC som säljer bilen, de kollar noga innan och är trevliga. Min far har köpt bil innan hos dem :) Alla svar uppskattas! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.