AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.005

E46 m-paket förenade motor malmö

ye
78
yerixon
X1 18d xDrive Sportline -14
Hej alla,

Efter att ha varit otrogen ett par år med andra märken så är det dags för BMW igen. Verkar finnas en fin E46 i Malmö.
Länk

Har någon här inne kollat på den? Hur är firman Förenade Motor att ha och göra med?

Chansar på att få svar här inne först, orkar inte åka ca 60 mil utan att ha lite bättre koll.

Hoppas på svar. Tack på förhand.

Mvh Janne

ye
78
yerixon
Mer info: missad service vid ca 6000 mil. Är det ett stort problem? Kan det vara en insp I som missades då?

Firman är auktoriserad Honda och Subaru handlare, de hade faktiskt BMW också för riktigt många år sedan. Men som vanligt gäller det att granska varje bil individuellt. Den ser fin ut men är den inte lite dyr?
knasigt att missa en gratis service, nja det bör ha varit ett oljebyte väl? Insp 1 kommer vid knappt 5000mil på E46 om jag minns rätt. Kan iofs ha rullat mindre under fri service tiden.

Jag kanske har möjlighet att kika på den, dock tidigast på tisdag. Hojta till om det är intressant.
ye
78
yerixon
Visst är den lite dyr. Men jag är beredd att betala lite extra mot att den är finare än förväntat.

ye
78
yerixon
Kristoffer, det skulle vara guld värt om du har lust att göra det.

Och ja, lustigt att missa en service. Ska försöka få tag på tidigare ägare.

Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Företaget ägs dessutom av, inte helt okända, Familjen Söderström, ingår alltså i samma sfär som Förenade Bil.
ye
78
yerixon
Serviceboken:
Nov 2005 2050 mil motoroljeservice
Okt 2007 4211 mil insp I
Aug 2011 9753 mil insp II + luftfilter

Alltså missat runt 6000 mil. Måste vara motoroljeservice? Tycker ni att det är ett stort problem?

Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Det kan inte vara så att verkstaden glömt att stämpla boken då? Så var fallet på min när jag köpte den. Men det fanns registrerat på verkstaden så jag åkte dit och fick stämpeln i efterhand. Och tror ni inte på f-n att när jag lämna in bilen senast på service så missade de att stämpla boken så jag fick vända om för att få stämpeln. I båda fallen aukt BMW-verkstäder.
ye
78
yerixon
Kahn-d: nej servicen är missad, det säger dom. Annars hade man ju hoppats på att det var en glömd stämpel. Men nu är det som sagt en insp II med tändstift och luftfilter.

Någon som vet hur broms- och kylvätska ligger i intervaller (ungefär)?

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Att man missar en service ger mig lite dåliga vibbar - hur har förre ägaren skött den bilen, undrar man då?

----
BMW CS #6212
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Bromsvätskebyte: Vartannat år
Kylarvätskabyte: Vart 4:e år

BMW M-POWER
yerixon: har varit och kikat på bilen. Skicka mig ett mail till min forrumprofil om du vill ha detaljer.
ye
78
yerixon
Kan informera om att det inte blir någon affär. Dels pga ett vakuum mellan 2009-2011 där det inte finns någon info om servicar och reparationer. Under denna tiden har bilen varit uthyrd (!) till en anställd. Och firman verkar bli lite irriterade ju mer frågor jag ställer om detta. Sedan är den också krocklagad för en krock bak. Troligtvis fick fram sig en smäll också, därav den fina huven och bakluckan.

Allt tack till Kristoffer_L som tog sig besväret att åka och kolla åt mig samt bolla synpunkter via mail. Trots att jag inte ens känner honom. Sånt händer nog bara här på AP...
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Länk ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.