|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag köpte nyligen en chippad 320 e30 88års som har ojämn tomgång , den svajar inte eller nåt sånt och dör aldrig.... Vid gas går den hur bra som helst. har bytt lmm styrbox tomgångsmotor tempgivare soppafilter tändstifter fördelarlock jag har provat spraya start gas på slangarna och insugspackning men hittar inge läcka . Någon som vet vad det kan vara för fel? | |
|
Kolla microbrytaren vid gasspjällets axel, den ska slå om så det går ström till tomgångsmotorn. Ganska vanligt fel på olika märken. Enklast att kolla om du har ström i kabeln till tomgångsmotorn, har du det på tomgång är det inte brytaren. Mvh Jonas B. |
|
|
Ok ska kolla upp det när jag slutar jobbet. Åter kommer med svar. Tack |
|
|
Hej Jag hade ström i kabeln till tomgångs motorn. Fler idéer ? |
|
|
Kolla tomgångsmotorn att den rör sig,lättast utan ström till. den skall gå lätt och surra lite lätt när strömmen är till. Mvh Jonas B. |
|
|
Jag tror faktiskt inte att det är nåt fel på tomgångsmotor, har bytt flera motorer och det hjälpte inte . Jag va och lämnade in bilen idag på bmw för fel sökning och dom sa att det är nåt fel med styrboxen. Dom misstänker att det har med chippen och göra. Mvh zozo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.