|
|
|
|---|---|
matte_k_ |
325a E36 91b som går varm... Temperaturen stiger o stiger. Tidigare har den haft svårt att komma upp i temperatur när de vatt kallt, tydliga termostatproblem. Termostaten har jag nu bytt och kollatt så vattenpumpen är intakt. Men de e likadant iaf. Temperaturen stiger och stiger spelar ingen roll om man kör i 110 eller står stilla dess utom så för jag inte ut nån värme i kupèn bara kall luft. Den övre kylar slangen blir riktigt varm medan den undre är betydligt svalare. De verkar som vattnet ej cirkulerar i kylsystemet, kylaren är ok. Nån som vatt ute för liknade, kan de vara täppt i värmepaketet eller vad ska man börja med? Tack på förhand //Mattias |
|
Hade exakt likadant problem i vintras, men det berodde på en ispropp vilket det inte beror på i ditt fall. Men efter att isproppen smält var det svårt att fylla på vatten utan att det blev en luftficka som visar de problem du nämner. Försök att ställa bilen i en uppförsbacke, öppna påfyllningslocket till kylaren och fyll på kylarvatten medans bilen går på tomgång. Det fungerade till slut för mig. Micke54 |
|
|
Hej, hade nått liknande på en nyinköpt BMW vilket visade sig vara sönderrostade motorfästen.... Inte speciellt dyrt att byta. Joachim |
|
|
Eftersom du skriver att du inte får in värme i kupén så är jag nästan helt säker på att du har luft i systemet. Du bytte termostat..luftade du systemet helt då? Det får inte finnas någon luft för då vattnet varmt och det finns utrymme för övertryck då ånga bildas. Du kan spränga kylare och packningar trots att temperaturen inte är väldigt hög. Du måste alltså lufta fullständigt. Det gör du igenom att fylla så mkt det går och köra lite kort tills den blir varm. Värmen måste stå på för fullt så vatten kan komma in i värmepaketet. Utgår ifrån att du har en luftskruv vid kylaren. Öppna den och låt bilen gå tills det slutar bubbla. Varva upp några gånger rejält för att trycka ut all luft. |
|
|
På m20 sitter det en luftskruv på termostathuset(ovansidan)högsta punkten. |
|
| Hjesan jag har samma problem ja men jag vet inte vad det är . jag får inget tryck i systemet och ingen värme jo men bara när jag varvar lite ej på tomgång roggan | |
|
Hjesan jag har samma problem ja men jag vet inte vad det är . jag får inget tryck i systemet och ingen värme jo men bara när jag varvar lite ej på tomgång roggan roggan c |
|
|
Hjesan jag har samma problem ja men jag vet inte vad det är . jag får inget tryck i systemet och ingen värme jo men bara när jag varvar lite ej på tomgång roggan roggan c |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.