|
|
|
|---|---|
|
Helloooo! Har en BMW 325i -95, den var inne på service för inte så länge sedan, har dock en lampa inne i panelen som lyser konstant, har försökt hitta felet i instruktionsboken i bilen och på internet, men hittar ingenting. Har för mig att lampan indikerar att det är någon broms som ligger på/är dålig. Bilen är även väldigt "seg" på bromsningen, tar långt ner. Samt att 3 pip-ljud kommer lite då och då när man kör, någon som har något tips på vad det kan vara? Om någon föstår vad det är jag menar såklart.. Skulle vara evigt tacksam för svar, håller nämligen på att plocka ner bromsarna nu och kolla dem men har hitils inte hittat något fel på ena sidan.. (har andra sidan kvar.) Någon som kan hjälpa mig? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Har du något kort på lampan som lyser i instrumentklustret? Mysko, symbolen bör ju definitivt varit med i instruktionsboken. |
|
Nej, men skulle kunna fixa en bild på den snart! Ja, väldigt skumt faktiskt.. Kollade även v. bak nu, och den inre bromsklossen har en kabel som sitter fast på den, som fortsätter in under bilen. Dock har ingen annan kloss en sådan kabel, och har ingen aning om vad den kabel skall fylla fr funktion.. |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Gissar på att det är symbolen för bromsbeläggslitagevarnaren. Gul symbol med en rund ring med streckade parenteser runt, se sid 21 i nedanstående E36 instruktionsbok Länk Sitter en sådan givare på varje axel, vänster bak och höger fram. Och denna givaren sitter bara i en bromskloss, precis som du säger. När bromsbeläggen slits ned och igenom sensorn så slits en tråd av inuti sensorn och systemet känner av att det blir ett brott i slingan och varnar. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.