|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem att koppla upp mig mot Internet i min F11. När jag försöker får jag meddelandet att "Internet är inte tillgängligt i det här landet." eller något motsvarande. Den telefon jag använder är en Samsung Galaxy S. Jag har varit i kontakt med min BMW-återförsäljare och de säger att det ska gå samt de har gett mig instruktioner. I deras instruktioner används en Iphone och inte en Android. Jag har inte tillgång till någon Iphone för närvarande. I bilen står det att fordonet har tjänsten "Internet". Är det någon som har lyckats få det att fungera? /FC | |
|
Fortsättning... Nu har jag även provat med en Iphone 3GS och det blir precis samma resultat att Internet är inte tillgängligt i det här landet... /FC |
|
| Inga problem här! funkar kanon Iphone 4 | |
|
Du måste godkänna intetrnetdelning i din mobil, i iphone4 under inställningar, allmänt, internetdelning och aktivera. Ja hade samma problem som dig innan. |
|
|
Tack för svaret. Jag provade med 3GS och valde Internetdelning på men det hjälpte inte. I min Android finns inte alternativet Internetdelning på samma sätt. Hur gör man där? Är det någon som fått Android att fungera? /FC |
|
|
Jag åkte till bmw och då gick en med mig till bilen med en manual för hur man ställer in allt och när vi gått igenom allt och gjort dom inställningarna som krävdes så fungerade allt, men jag var tvungen att radera telefonen och lägga in den på nytt efter alla inställningar var gjorda. Lycka till... |
|
|
Var det med en Iphone? I samband med service har de gjort vissa uppdateringar på bilen samt att jag har provat men inte fått det att fungera ändå. De har gjort vissa "försök" men jag tröttnade på dessa och tänkte leta hjälp på bättre ställe (HÄR!). /FC |
|
|
Det var med iphone4, jag har även BMW-appen i bilen med facebook, twitter och webbradio. Men jag vet att dom inte kan garantera att allt fungerar enligt min säljare på BMW. |
|
| Jag uppdaterade även min iphone till senaste mjukvaran och då blev allt helt smärtfritt. | |
|
hej "fcarlsson" har du fått någon ordning på ditt internet? Jag har samma problem det står "internet inte tillgängligt i det här landet" någon annan som vet vad felet är mvh Daniel |
|
|
Hej! Först så fick jag göra en uppdatering av mjukvaran hos BMW och då fick jag ett annat felmeddelande med min telefon. Dock "kändes" det som att det hänt något så jag lånade en Iphone och då fungerade det. Därefter så bytte jag telefon till en med Android 4 och då fungerade det även med min telefon. Dock så är det "segt som sirap". Det kan ta en minut att få upp en sida vilket gör det helt oanvändbart. I dagsläget så verkar det inte heller finnas några appar till Android... MVH FCarlsson |
|
|
Ni som har fått igång internet har ni också haft Bmw Apps i bilen, eller funkar det utan detta? |
|
|
Fcarlsson Farsan har exakt samma problem Ska de behövas en update på en 11 mån gammal bil? va kostade uppdateringen? |
|
|
@Bianca. Jag behövde inte betala något. Jag "felanmälde" att det inte fungerade så tog de in bilen en dag för tester och gjorde då uppdateringen då de inte heller fick det att fungera. Dock kan jag säga att prestandan gör att jag inte använder det tills det kommer någon intressant "app" till Android som radiostreaming etc men, det fungerar i alla fall. ;-) /Fredrik |
|
|
Fredrik Ok,tack för infon Ska ringa den lokala autopartner i höra. Farsans bil hämtade vi för 2 v sen.undrar om de spelar roll om bilen e imp.iofs Så e den bara 11 mån gammal,tillv april 2011 med BMW garanti till juni 2013 i därefter 1 års EuroPlus till juni 2014 Har bra relation me dom så de ska nog inte Va några prob |
|
|
Hej! En skillnad är att min är såld ny till mig från den BMW-handlare som servar bilen men förhoppningsvis spelar det ingen roll. /Fredrik |
|
|
Ska ju inte spela roll Börjar dom slingra sig,så kontaktar jag Den tyska BMW handlaren,som sade att han kommer Ta kontakt med BMW tyskland samt min lokala Nisse Det är felaktig mjukvara och den ska uppdateras samt Åtgärdas utan kostnad sade han BMW i stan vill ha 3000kr!!!! Svarade att de var jättebilligt ju..som hittat ,samt bad killen läsa igenom BMW:s garanti manual IGEN |
|
|
Rolle10 Är din sv-såld eller tysk? Ska ju inte spela någon roll egentligen Du kommer inte ihåg ifall de var många inställningar i manualen? så du behövde inte uppdatera mjukvaran? När är din bil tillverkad?farsan är tillv mitten av april 2011 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.