|
|
|
|---|---|
|
varför vandrar bilen på tomgång när den blive varm? ibland är den bra men oftast inte. har inga läckor osv. BMW ownz | |
|
Jag tror på tomgångsmotor och/eller tjuvluft. Tjuvluft kan komma via vevhusventilationen och otäta packningar i motorn, t ex packningen under ventilkåpan. Sök efter oljeläckage på motorns utsida, där finns risk för att den tar in tjuvluft. Tänk på att tjuvluft via vevhusventilationen är summan av alla små otätheter. //Göran |
|
|
den har nu börjat stanna och hör något som visslar under huven precis innan den stannar. lär hitta vart de kommer ifrån när man har tid att titta efter. antar att den sista slangen som är gammal till vv är kaputt även fast den va väldigt fin för någon månad sen. de som är störande är när man märker av ett fel och så måste de bli värre innan man kan lokalisera det..... BMW ownz |
|
|
Jag hade ett liknande problem pendlade mellan 600-1200 varv. Det blev nedslag på besiktnig med landa 1.32. Lösningen var en svacum slang under insuget som har med tankloftningen att göra. På vissa modeller kopplat till kolkanistern. Upptäcktes genom att motorvarv steg lite då jag spirade massa breakcleaner under gummibälgen till insuget. Detta var på e36 M3. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.