AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.159

e61-05 525td detta elstrul gör mig tokig

gy
45
gylen64
525 td -05 E61
allt började med att vindrutetorkaren bak började kärva sen har det bara blivit mer och mer radion kommer och går bluetoth fungerar icke, i-driver kommer och går
och nu senast låser ej glasluckan????? ska man skrota bilen eller????
gy
45
gylen64
525 td -05 E61
att tillägga ibland fungerar faktiskt även fjärr nyckeln !!
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Verkar inte vara helt ovanligt att E61 tar in vatten som läcker ner i bagaget. Under golvet finns en del av bilens elektronik som mår obra av fukt. Kolla hur det står till med det.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det kan vara microbrytaren till glasrutan som har blivit dålig, men kolla även kablarna till bakluckan: Länk Länk

Mvh
gy
45
gylen64
525 td -05 E61
luckan funkar det var mitt fel efter ha meckat med torkaren
Po
21
PontusBC
530d Touring -04
Tesla Model S 85D i Maj
Jag har samma problem med radion och i-driven som kommer och går. Dock tror jag att jag hittade orsaken, dräneringsslangarna bak ifrån takluckan var igensatta och det kom in vatten i hörnerna bak, inte ända ner under reservhjulslådan med kablar och klädsel var fuktig i hörnerna bak. Jag fixade slangarna enligt
Länk
Sedan har det långsamt blivit bättre men jag tror jag måste använda lite kontaktspray på lämpliga ställen (var?). Är det någon som vet vilken styrbox som innehåller radion och idriven?
Kolla och att kablarna vid övergången till bakluckan inte är skadade, ska själv göra det så snart tid ges.
Lycka till och berätta gärna hur det går.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.