|
|
|
|---|---|
|
Hur värderar ni en E46 M3:a Mao, Svensksåld kontra import, facelift? CS? Utrustning? DSG eller manuell osv Dvs om man jämför en import med en svensksåld med samma miltal och utrustning osv? Mervärde CS? Vad är skäligt för en 2005 CS, 8000mil Sv-såld, ej skinn, nav eller DSG. 220.000-230.000? | |
|
Kolla på blocket och skapa dig en uppfattning om vad 05:orna ligger på. Bilpriser.se kan ge en vägledning, men är inte så bra på värdering av "speciella" bilar kanske. Ej skinn, navi eller DSG drar ned priset en hel del enligt mig, samt att den är mindre lättsåld utan denna utrustning pga mindre intresse vilket borde göra att den ligger lägre i pris. CS är svårt att vädera tycker jag, egentligen borde inte detta ge så mycket mera värde. Jag gillar tex inte ratten i CS-paketet. Inga multikontroller. Men eftersom CS-bilar är ovanligare än de utan så höjer det väl priset en aning, men inte mycket enligt mig. Sedan fanns väl inte alla färgerna tillgängliga på CS-bilar utan man fick hålla sig till ett fåtal, så det gäller att gilla någon av dessa färgerna samt att sedan hitta en bil till salu i den färgen. "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Sedan import eller inte är frågan. Import ligger lägre prismässigt rent generellt. Men det kan ju göra att man gör en lite bättre affär! Men personligen så skulle jag välja en svensk alla dagar i veckan. Om det inte är så att jag själv skulle hitta guldklimpen i Tyskland. (Endast en ägare och att den är en pedantisk BMW-entusiast som vårdat bilen som ett litet barn. Samt få mil på mätaren.) "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Sen ska den ju helst vaar helt orginal med. Då tror jag den ökar i pris också. SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.