AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.760

Nästa krockade Usa M3, nu hos Bmw själva

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Länk

Denna bil har varit till salu lääänge i Blekinge, TOTAL LOSS, och bristfällig mätarställning står det i CARFAX rapporten...:-)

Verkar som säljarna på autopartner Karlskrona inte har någon koll på bilarna de byter in...

MVH Peter
Står ju på nån privatperson sen -08 så de e väl inte deras bil.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

......tycker du det spelar någon roll MURPZ?

Bilen SÄLJS ju av Bmw och står i deras hall.

Du skrev ju att dom BYTT in bilen.. Skitsamma.. Det finns ju bilar som är SERIÖST reparerade åxå, Man kan ju inte dra alla USA importer över samma kam.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Autogruppen i Sydost, inte Autopartner.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Tack Lus, synd det inte finns edit funktion..

Murpz: Tror du verkligen bilen är seriöst lagad när den är importerad av en privatperson i Karlshamn?

Tänk om airbags mm löst ut vid krocken i Amerika och kanske inte ens ersatts med nya grejer?

Eller när rosten börjar krypa i skärmkanter o dörrar pga ev dålig lack...

Eller att bilen sliter däcken snett för att ramen är sned....

Sånt är kul o upptäcka när du lämnar den på verkstad i framtiden och har köpt den hos en Bmw-handlare i god tro..

ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Börjar bli riktigt mycket med dessa skitbilar nu som lagas och kommer hit är riktigt less på det.
Bra att det finns carfax osv, hoppas fler börjar kolla upp sina bilar så marknaden dör ut.

som jag skrev i en tidigare tråd borde man upprätta någon form av hemsida såsom svartalistan
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Sån där skit ska inte finnas hos BMW. Betalar man extra för att köpa hos aukt BMW då ska bilen vara okay också!

-------
//Lövet
Fr
258
Fredde71
F31 320d M Touring -13 Min första nya bil! Byggd Juli 2013.
E46 M3 SMG -03

Honda NX650 Dominator -88
Husaberg FE400 -97

BMW CS#7985
BMW SC#997
Är den importerad av samma person som bilen som fans hos Ett Strå Vassare? Den kom väl också från en person i Karlshamn?

Hur kom den till Sverige Peddan? Via Lettland/Polen? Ser du det i Carfaxen?

Detta är ju verkligen illa. Att inte en seriös bilhandlare (vilket Auktoriserad BMW-handlare borde räknas som) kollar upp historiken på en bil innan man byter in den eller tar på sig ett försäljningsuppdrag... Det är ju så simpelt gjort och kostar inga stora summor pengar direkt...

"Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..."
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Trodde BMW knappt rörde importbilar med tång vid inbyte, och om det gjordes så fick de knappast stå i hallen utan såldes snabbt vidare till någon mindre handlare. Något som inte stämmer här. Bilen står i hallen, men står fortfarande på en privatperson?
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Kan ingen ringa och kolla alt åka dit ?
Mr
218
Mr. P
Mercedes-Benz E 220 T Cdi AMG-pkt, S213 årsm.2017
Har varit o tittat på denna bilen för en stund sen, av ren nyfikenhet då jag bor nästgårds! Tyvärr var båda säljarna på lunch, varav jag känner den ena mycket väl! Jag synade lacken ganska kritiskt och såg att bakluckan är omlackad, men ändå mycket bra gjort, resten av bilen (de man nu ser i en halvmörk bilhall) såg faktiskt väldigt fräsch ut, något sliten på insteget till förarstolen, men inget extremt...såg ut som en normal 5-7 tusen milare brukar göra...verkade rak o fin i karossidorna!!! Så det som syns på ytan är i vilket fall väldigt snyggt reparerat enligt mitt tycke! Frågan är hur mycket säljarna vet...eller har kollat upp på denna bil, tror nog att dom gör inbytestest på de mesta, och i synnerhet en M-bil...eller är de så att de är ett försäljningsuppdrag kanske!!?? Hoppas bara att den som ev. köper bilen tittar på inläggen som finns här, jag hade personligen aldrig köpt bilen...(trots den fina ytan)

Egentligen borde ALLA köra BMW!
Det vore intressant att kolla alla chassinr och likn på BNO629, om bilen ser rak och fin ut kan kanske mycket komma från en "reservdelsbil".
Är denna också reparerad i Baltikum?
Fr
258
Fredde71
E46 M3 SMG -03

Husaberg FE400 -97

BMW CS#7985
BMW SC#997
Jag tolkar inlägget 2 steg ovan som om att det är sidokudden på ryggstödet som är lite sliten?
En bil som är något sliten på insteget till förarstolen skulle jag tro har rullat mera än 5500 mil... Eller så har den haft en väldigt oaktsam ägare. Alternativt att ägaren haft problem med att sätta sig i bilen utan att skava mot säteskanten. (Stor amerikan kanske?)
Jag ägde en bil som gått 16000 mil och den hade lädersäten som var som nya.

"Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..."
Ser jag fel, eller är det europeiska mätare? Trots att jag stirrat på interiörbilden en stund så tycker jag mig inte se någon mph-skala.
fredde: Jag har sett flertalet BMW-bilar med enbart ett par tusen mil på mätaren som har slaktade sidostöd men i övrigt sett ut som nya.. Det måste vara en person som tänker "på stolen" när man sätter sig i bilen som har ägt den om det ska se som nytt ut :D Jag själv ber alltid mina medpassagerare om att kolla så de inte har några vassa knappar etc i byxorna då en knapp kan få en till att må så dåligt över en reva i lädret... ;)
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Killen som tog hit bilen sålde även en svart M3 Coupe-06, även den rejält kvaddad, den kikade jag på när ägare nr 2 försökte sälja den nåt år efter..

Minns att det var EU mätare i den oxå...

Fr
258
Fredde71
E46 M3 SMG -03

Husaberg FE400 -97

BMW CS#7985
BMW SC#997
Twinsturbo: Håller nog i viss mån med dig där. Man blir lite idiotförklarad när man är pedant och rädd om grejerna... Men slitet på 5500 mil är ju för tragiskt.

Och sen är det ju så att en kort förare sliter mera på lädret än en lång, eftersom stolen hamnar närmre ratten osv. Så kort och kraftig är ingen bra kombination!
Har själv "problem" med frugan som sitter ganska nära rattenm (kort).
Vill att hon skjuter bak stolen innan hon kliver ur, för att inte slita på sidosödet på stolen. Och det är inte poppis när man påpekar detta. Gift dig med bilen istället då, blir kommentaren oftast.
Och nitar och knappar på tex jeans är en hälsofara för stolarna!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.