|
|
|
|---|---|
|
Vill lacka om en e34 som har fantastiskt fin inredning, men tyvärr är inte lacken i mint kondition. Vill ha bästa resultat på lacken och då är frågan: Är det bästa att montera ned huv, skärmar, lucka, stötfångare osv innan lackeringen? Dörrar är ju alltid lite pilligt att plocka av. Vad är lättast för lackeraren? Bilen har inga bulor eller bucklor utan är väldigt slät förövrigt. Mvh Nino | |
| Om det rör sig om en hellack så är det bättre att plocka av det som inte ska lackas. | |
|
Hej Om det rör sig om en utvändig "hellackering" (ej dörrgångar,motorrum mm) i nuvarande färg så skulle jag rekomendera: Demontera: Lister/emblem Fram,bakstötta och sidokjolar om det finns Lampor fram bak "Grillsarg" Speglar Taklucka/list om detta finns Låt skärmar, dörrar, huv och baklucka sitta kvar. Min e36:a står nästan färdigdemonterad, skall in på utvändig hellackering på måndag, så detta är hur jag tänker göra. Mvh Stefan |
|
|
Ska du lacka om i originalkulör finns ingen anledning att plocka bort mer än nödvändigt. Färgen i insteg och liknande är troligen i felfritt skick och går att polera upp istället. Sen kan det ju va så att dörrarna tex måste rostlagas och då behöver dom ju lackas på insidan, samma med baklucka. Att plocka bort lister och ljus kan du göra själv och ger ett bättre slutresultat. Tips ang dörrarna, dom är inte alls svåra att ta bort om man gör rätt. Det underlättar om man är två dessutom. Man börjar med att skruva loss kontaktstyckena i karossen. Sen slår du ut sprintarna till dörrstoppen. Sen lossar du en skruv i varje gångjärn. INTE 13mm muttrarna alltså. Sen är det bara lyfta av och dra ur kontakten. Då hamnar dörren på exakt samma ställe som innan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.