AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.123

bmw e39 startar inte

ra
5
random
320d touring -00
Hej.
en 530DA e39 touring -00. Den funkade bra fram tills i lördags när jag skulle hem från affären. vred om nyckeln och startmotorn gick ungefär en halvsekund sen dog den. fick tillslut snurr på den genom att lägga en mejsel mellan polerna på startmotorn. Då gick den igång direkt så då vet jag iaf att det inte är startmotorn. När jag hoppade in i bilen igen så såg jag att det stod >trans fail safe program< på displayen plus att indikatorn som visar om man har i PRND inte funkar. Kan det vara så att det är nån växellägesgivare som är trasig? verkar skumt eftersom att den gick för en kort stund sen var det bara som om en säkring skulle flugit innan den hann starta men alla säkringar är hela :S
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kolla säkring 15 föralldel en gång till. blir det kortis i oljenivåsensorn så falerar växlingsindikeringen och nödläge intas även laddningen kan fela och pga att laddningslampan tänds. Är säkringen trasig så drar man ut kontakten till oljenivåsensorn under tråget och sätter i en ny säkring så ska den funka.
Man byter oljenivågivaren vid nästa oljebyte i såfall.
Kan även självklart vara fel på växelindikeringskonkten också.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
ra
5
random
320d touring -00
Jag gick o kollade säkring nr 15 o den såg hel ut men satte iaf dit en annan o helt plötsligt så funkar allt som det ska igen. Problemet är löst o huvudvärken över :) Tusen tack
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Se till att rycka ur kontakten till oljenivågivaren annars står du där igen rätt vad det är.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.