|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att eventuellt köpa mig en Z4 och undrar vad ni anser är en lämplig prisbild? Svårt det här :) Ett av några objekt jag tittat på: Årsmodell: 2003 Motor: 3.0i Import: Ja från Tyskland av bilfirma Miltal: 10 000 mil Skick: Fin i lacken, endast sommarkörd (som de flesta) Service: Inspektion 2 gjord av en bilmekaniker säljaren känner och litar på (stämpel måste kollas om det finns!) Utrustning: - Vita lampor/blinkers - Stereo Hifi Professional (DSP) - Larm - Elstolar - Sänkningssats - 19-tums fälgar - Farthållare - Xenonljus - m m Generellt sett kan jag tycka att många 03 till 04:or är högt värderade om man ser det till att man kan få tag på en 3.0si som gått halva miltalet för drygt 220 Tkr. Vad säger ni om prisläget på ovanstående exempel? Övriga tips när jag letar Z4? Mvh Mr_Rotor | |
|
150 nånstans nu när det är höst och säsongen är slut. Sålde min sv.sålda under högsäsong i våras för 164, samma mil men även Navi. ------- //Lövet |
|
|
Kolla om cabmotorn är bytt, kostar ~10.000 att byta. Nya däck? kostnad ~10.000 bara dessa 20.000 är ganska många procent på bilar i dessa prisklasser. |
|
|
150 Kan du säkert få någon om du prutar bra. Sålde min standard -05a innan sommaren för 190. Ett tips är att hitta en med M-sport stolarna, har de nu i min -04 och jag tycker det är stor skillnad. Sen är ju bakfjädrarna en sjukdom men är bilen sänkt är ju detta åtgärdat, dock får du se upp med sned slitna däck då. |
|
|
Tackar för svaren Cab-motorn är inte bytt vad han sagt, däremot suffletten av någon anledning. Däcken ska ha rullat 1500 till drygt 2000 mil. Några mil kvar men knappast nya. Med andra ord skulle 170 Tkr vara lite i överkant, även sett till att det är höst. Jag ska i alla fall åka och titta på bilen. |
|
| Låter som min gamla z4a, har den pianolackade rollbars och instrumentbräda? | |
|
Highstream: Stämmer, svart pianolack... har du någon bra info? Och får man fråga vad du fick för den när du sålde? |
|
|
Den var iaf i toppskick när jag sålde den, cabben var utbytt i tyskland pga skadegörelse (någon hade skurit i den) Förra ägaren bodde i jönköping och den är importerad via M Törngren Bil i Borås (de tar bara in toppexemplar) PMa om du har fler frågor |
|
|
170 känns riktigt högt med det miltalet. ------- //Lövet |
|
| Köpte min 03a för 162' med halva säsongen kvar. Svensksåld, 7500 mil, och bortsett från vad som står ovan också ACC och stora navi. Förvisso inte sänkt och med orginalioranga blinkers. Ej heller vinterdäck vilket du inte skriver huruvida det ingår på din....sammantaget säger min magkänsla att du såhär sent på säsongen inte borde betala mer än jag gjorde. 155' känns mer rimligt än 170'. | |
|
Zatom: Tack för ytterligare ett riktmärke! :) Denna har också stora navin och troligen ACC. Inga vinterdäck. Håller med dig om att det känns närmare 155 än 170. Får se hur bilen ser ut och hur säljaren resonerar. |
|
|
Du kan köpa min för 140 då får du med en hardtop också:D Länk dock behöver du byta cabmotor AlanO |
|
|
- Stereo Hifi Professional (DSP) - Larm - Elstolar med minne - navi - 19-tums fälgar med nya däck - Farthållare - Xenonljus - pdc - svartskinn - sportluftfilter - sportavgassystem för att nämna lite, pm mig om du är intresserad AlanO |
|
| Det blev köp av det första objektet. Finfint skick och rullar bra på vägen *nöjd* :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.