AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.240

Byta Lambdasensor 540. Erfarenheter av "Just lambda"

Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej alla entusiaster.

Funderade på att byta de båda reglersonderna (lambdasensor före katt) på min 540 årsmodell 2002. Anledningen är att de felindikerat lite då och då. Jag antar att original sensorerna bmw säljer är av märket Bosch och hittade ett företag i England som heter "Just lambda"------>Länk

De verkar saluföra original sensorer till ett mycket bra pris. Är det ngn i detta eminenta forum som handlat därifrån? Erfarenheter?

Tack på förhand:)

Mvh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag köpte mina från motornord till helt ok priser och med full funktion.
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Jag köpte på mekonomen och skarvade med medföljande skarvset. Kändes helt okej med tanke på prissättningen jämfört med en orginal. Tror en lamda kostade ca 1000 kr inkl skarvset på mekonomen.

Mvh. Richard
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
De kostar typ 950:- med rätt kablage/kontakt hos motornord.
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej igen.

Motornord funderade jag också på men de verkar bara sälja sensorer av märket Febi. Mekonomen och Autoexperten tittade jag också på men de kostar ungefär som vad Bmw tar (motsvarande original). Jag känner inte för att skarva och "mixtra" ihop en sensor, känns bättre med "direct fit" trots priset. Tack för tipsen dock :)

Jag var också nyfiken på om ngn handlat från denna sida och kunde rekommendera eller avråda.........

Mvh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Alltså, var inte rädd för motornord. Ring dem, de är sjukt hjälpsamma. Jag köpte två styrlambdor av dem till min M62TÜB44, inga problem alls med dem. Rätt kablage och funktionalitet.
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Lus: Nejdå, jag är inte "rädd" för motornord :) Har köpt andra reservdelar till min Bmw av dem tidigare. Vile dock gärna ha original sensorer vilket jag misstänker är just Bosch. Dessutom är det också ngt billigare att köpa dem från ovannämnda sida...

Mvh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Go for it :) 850:- ink frakt känns ju ok för Bosch.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.