|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder, funkar det på en 525 E34 sedan? | |
| Menar givetvis i bak. | |
| Det ska inte vara några större problem med rätt ETmått | |
|
Håll ETmåttet mellan 8 och 15 har jag för mig passar fint |
|
| Inte en chans att en 10" fälg med ET 8-15 går bra på en 525. Du måste upp över 15. | |
| Har et20 i bak om jag inte minns fel. | |
|
Ja de bör funka. Hur breda däck? 255? Det kan va så att du får massera bakre delen av skärmkanten |
|
|
Fatta jag dig rätt har du redan fälgarna och undrar om du kan sänka bilen? Isåfall är det ju bara att hissa upp vänster/höger fram och se om de tar i resp. bak. |
|
|
255 däck ja. Japp fälgar och däck sitter på så undrar om det går att sänka. Hur menar du? Hissa upp i fram med domkraft och se om det tar i bak? Anledningen till jag frågar är främst för jag är osäker på om det är original fjädring/dämpning i bak eftersom det redan är ganska låg. Antar att jag måste valsa om det ska gå. |
|
| Om du hissar vänster fram så sjunker bilen ihop höger bak, rätt mycket. På det viset ser du enkelt om däcken tar i någonstans. | |
| Jo fast jag vet ju ändå inte om jag kan ha 35mm sänkning från original, eftersom jag inte vet om det är original just nu. Däcken tar i med full bil men kan ju också vara så att fjädrarna/dämparna bara är kassa. Jag har funderat på att byta hursomhelst och tänkte om någon annan smackat på 10" med 35mm sänkning. | |
| Du kan väl sätta på smalare däck. Stiligt det med. Finns ju dom som satt på 205 däck på 10" breda..men det kanske är lite väl extremt. | |
| Jo det skulle jag gjort om nu inte dessa var helt nya :) Man har ju varit sugen på att få ett litet tyskstuk men smalare däck påverkar väl köregenskaperna ganska mycket? | |
|
Oki. Är det nya däck så kanske det känns lite jobbigt och byta direkt. Inget jag lagt märke till i så fall på dom bilar jag gjort det. Får nog space ut dom lite åxå. Och rulla skärmkanten. Så du får fälgkanten på ena sidan och däcket innanför. Då har du lyckats bra :) |
|
| Haha njae fälgkanten utanför vill jag nog inte ha :D Ser bra ut med 255 men jag får nog se om det finns nån som kan hjälpa mig att valsa skärmarna så dom inte tar i så :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.