|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320-08 och min bakre vindrutetorkare har kortare torkyta än tidigare. Och när den slutar att torka så går den inte ända ner till sitt ursprungliga ändläge. Precis som ändlägena har ändrats Någon som har en ide om man det skulle kunna vara för fel? | |
| Brukar bli så om torkararmen går tungt i lagringen. Jag gissar att det är ung. samma konstruktion som tidigare att motorn sitter i luckan och torkararmen frikopplas när du öppnar rutan? Prova i.s.f. att vrida torkararmen för hand med rutan öppen. Kan vara bra att ta isär, göra rent och fetta in lagringen. Den svenska saltlaken på vintrarna tar tyvärr död på sådana här grejor. | |
| Yes så är det, samma på min. Man kan köpa ny och byta för typ 750kr eller försöka fetta in sin gamla som tydligen bara håller en kort tid. | |
| Länk | |
| Länk | |
|
Enkelt åtgärdat Haven bara tålamod.Plocka ner grejorna och lägg det i lacknafta ett dygn. Då släpper saltavlagringarna i axeln.Vanligt fel på många kombibilar. Det finns också beskrivning här på forumet. Tror inte du behöver byta torkarmotor etc.Då blir det dyrt. Lycka till Håkan |
|
|
Jag provade faktiskt nu att ta loss drivaxeln men den sitter som järnet. Är det bara att ta en mejsel och bända från baksidan? Eller ska man knacka på axeln från torkarsidan sett? Jag har kommit hela vägen fram till att det är dax att pressa ur den men icke. Jag vågar inte ta i mer heller. Några tipps? Lägga i lacknafta säger du, är det inte smörjmedel där som ska göra så att allt ska gå lätt också då som ryker när man kör lacknafta? Eller blir de bra? |
|
|
Tack för tipset!!!! Skruvade av och mycket riktigt är det den som är kass. Jag beställde en bakre torkaraxel för 740 kr. |
|
| Någon som har några tipps åt mig? Kolla tidigare inlägget. | |
|
En avlägsen bekant med båt tyckte att det borde gå bra med marinfett som man smörjer båtmotorer med - det fettet borde ju tåla vatten bra om man kan har det till en båtmotor som får utstå mer vatten än en bilbakruta. Han tyckte det skulle ersätta Bosse bildoktorns tips om kopparpasta på fälgarna också. Har inte provat själv men det låter som en viss logik i mina öron. Säg gärna emot om ni ser nackdelar (är det för kletigt månne?) /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.