|
|
|
|---|---|
|
Hej, behöver man lufta kylsystemet efter demonterad och monterad kylare? Och hur gör man det i så fall? Varför jag undrar detta är för att bilen går upp i temp och man får släppa på trycket. Beror det kanske på fel nivå kylvätska? BMW 528i e39 -96 | |
|
Ja du måste lufta ifall du demonterat o monterat tillbaka kylaren. Kolla på Gör-det-själv delen på sidan. där finns nån guide om hur man byter termostat o vattenpump. där står även hur man luftar. Men menar du att bilen helt plötsligt går varm o det hjälper att lossar locket till kylaren o sen skruvar tillbaka det? Rent spontant känns ju kylarlocket lite misstänksamt i så fall. Jag hade problem med att min e39a gick varm o jag luftade o trixade men ingenting hjälpte. Knyckte locket från en e34 o då höll sig tempen. |
|
|
Det sitter väl allt en liten luftningsskruv uppepå själva kylaren. Lufta där. Fyll upp i expatanken så att röda "spaken" åker upp. Kör en sväng med full värme i bilen och kolla att tempen ligger på mitt ett par minuter. Stanna och lufta försiktigt på skruven. (ånga lär komma) så fyll upp igen i exp tank. starta bilen och gasa lite fyll upp. dra åt skriven och locket så ska det vara bra sen. |
|
|
Tack för hjälpen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.