AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
781

Problem med kylaren

Hej, behöver man lufta kylsystemet efter demonterad och monterad kylare?
Och hur gör man det i så fall?

Varför jag undrar detta är för att bilen går upp i temp och man får släppa på trycket. Beror det kanske på fel nivå kylvätska?

BMW 528i e39 -96

PM
123
PMU-Jocke
Bmw 323ci -99
Bmw 520i -91
Ja du måste lufta ifall du demonterat o monterat tillbaka kylaren. Kolla på Gör-det-själv delen på sidan. där finns nån guide om hur man byter termostat o vattenpump. där står även hur man luftar.

Men menar du att bilen helt plötsligt går varm o det hjälper att lossar locket till kylaren o sen skruvar tillbaka det? Rent spontant känns ju kylarlocket lite misstänksamt i så fall. Jag hade problem med att min e39a gick varm o jag luftade o trixade men ingenting hjälpte. Knyckte locket från en e34 o då höll sig tempen.
ji
49
jimm84
535 e39
Det sitter väl allt en liten luftningsskruv uppepå själva kylaren. Lufta där. Fyll upp i expatanken så att röda "spaken" åker upp.
Kör en sväng med full värme i bilen och kolla att tempen ligger på mitt ett par minuter. Stanna och lufta försiktigt på skruven. (ånga lär komma) så fyll upp igen i exp tank. starta bilen och gasa lite fyll upp. dra åt skriven och locket så ska det vara bra sen.

Tack för hjälpen!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.