|
|
|
|---|---|
|
har någon funderat på om det vore möjligt att köpa gamla modeller t.ex en ny e32 från bmw om man betalar mycket pengar för att få den tillverkad | |
Verdi |
Du kan ju köpa reservdelar och montera ihop en egen. Eller betala någon som gör det. Någon fabrik som bygger den finns det ju inte längre så. |
| Till äldre bilar finns inte längre alla reservdelar att köpa tyvärr. Särskilt inte sånt som normalt inte byts ut (typ inredningen). Då är det nog en bättre ide att köpa loss ett fint exemplar från någon samlare eller liknande. Eller köpa några begagnade att ta delar ifrån och montera i en ny kaross om det finns. Till E39 kostar "kaross komplett" bara 25000 spänn från BMW t.e.x. :) | |
|
Har BMW inte motsvarande service som Mercedes att de tillhandahåller allt till oldtimerbilarna? Jag vet inte hur gamla Mercor som MB tillverkar vanliga reservdelar till, men till bilar som gick ur produktion för minst 30 år sedan har de en särskild avdelning som kan nytillverka precis alla delar till alla bilar företaget gjort sedan 1880-talet. Att det lär kosta skjortan är nog ingen kvalificerad gissning, men det är hedervärt att tjänsten finns. |
|
|
Bmw monterade ihop en ny 2002 tii för ett gäng år sedan..tror den utanonserades för 97000 dollar Jag tror inte du kan beställa en bil men bmw kanske gör som Porsche och tar in bilar och renoverar upp dom till nyskick? Iofs så lär tex aldrig vara lönt att göra det på ex en e32 /Pelle |
|
|
själva råkarossen är nog det värsta att hitta...men det finns lite ståendes i tyskland om man letar. Jag har sett både e23, e12 och e30 karosser där nere så man kan nog hitta det mesta om man letar länge nog /Pelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.