|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte idag då jag startade efter att ha kört 5 mil stannat på ICA. När jag startade efter handling så gick motorn lite bluddrigt och instrumentbelysningen fungerade. efter ca. 15-20 sek gick motorn snyggt igen då slocknade instrumentbelysningen? Någon som har en aning vart jag ska börja söka? Tack på förhand. Lionman Nu med med V12 :-) | |
|
Slocknade enbart instrumenthuset eller slocknade även belysningen i övriga knappar? Om enbart instrumenthus så kan det vara instrumenthuset i sig, ärgade kopplingar på baksidan eller kanske någon/några dåliga lödningar. Om belysningen i övriga knappar också slocknade kan det vara en säkring eller dimmerknappen som används för att justera ljusstyrkan. ___ /Fredrik |
|
|
Tack för svar Fredrik. Det verkar nog vara något med instrumenthuset eftersom dom övriga funkar . Lionman Nu med med V12 :-) |
|
|
Måste ha varit blind kollade igen och det funkar inga lysen vare sig på knappar eller instrument. kollade säkringar under huven men såg ingen trasig. Ska det finnas separat säkring för det eller är det mest troligt dimmer knappen förstås. Petar man lös den från framsidan ? Tack på förhand för hjälp. Lionman Nu med med V12 :-) |
|
|
michael13: Enligt ETM så är säkringar 2,3,4,5 kopplade till ljusknappen och sedan därifrån tas strömmen via dimmern till belysningen. ___ /Fredrik |
|
|
michael13: Har du sett denna på powerbörsen? Länk Har för mig att det bara var att ta en liten plattmejsel och pilla ut den framifrån. ___ /Fredrik |
|
|
Tack för tipset Fredrik jag har beställt en ny på BMW det fanns tydligen 2 olika till samma årsmodell så jag fick pilla lös den och kolla först, min var en 25 W . kostar 540:- ska hämta den under veckan och håller tummarna för att det fukar :-) Mvh. Michael Lionman Nu med med V12 :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.