|
|
|
|---|---|
|
Som ny Z3 ägare har jag kollat runt och beställt saker som får god kritik. Idag kom min Front strut (stag mellan de främre stötfångarfästena) från Paul Ebayer i staterna och Bentleys manual för Z3 från Amazon. Staget var en dröm att montera och gjorde verklig skillnad i stabilitet i framvagnen. Nu blir jag inte orolig när jag kommer ut på en bit grusväg längre... Manualen är en av de bästa manualer jag sett. När jag var yngre skruvade jag en massa på de gamla bilar jag då hade med hjälp av diverse manualer. Men ingen av dem var så bra som den här. Rekommenderas! Det enda sorgliga är att kvällarna mörkna minut för minut och att det snart är dags för bilen att gå in i vinterdvalan. | |
|
Trevligt att staget gjorde nytta, har tittat på en till min också. Kör själv med BMWs egna manual TIS o den är ganska mager i vissa lägen tycker jag. Mvh P |
|
|
Menar du mellan stötdämparfästena? Har du en länk till sidan där dom finns? Kan tänka mig att det gör skillnad Z3:an är väääääldigt mjuk i karossen! ///Magnus |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Bentleys manualer är framtagna lika mycket för verkstäder som för privatpersoner. Notera att de skruvar ned en bil i molyekyler och sätter ihop den igen, när en manual ska tillverkas. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Stagen finns här: Länk Paul Ebeyer som driver företaget var oerhört hjälpsam och trevlig och lotsade mig igenom beställningsprocess och PayPal-procedurer och leveransen skedde snabbt. Bentley-manualen tycker jag hade något som jag saknar i de jag använt tidigare och det är skisser så man förstår och inte bara dåliga bilder. |
|
|
Längst ner på den här sidan finns en bild på staget. Monteringen var gjord på 20 minuter och följer man anvisningarna så måste man vara mer än lovligt opraktisk för att kunna göra fel. Länk |
|
|
Hej, Kul att läsa om din bil, vilket köpte du i stål eller lättvikt? Länk Min Z3. Länk |
|
|
Lättvikt Snygg bil och bild! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.