|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Provat ett annat interface och får samma SKIT svar "Module does not responde" Provat fler olika Carsoft 6.5...same shit. Vad göra ? Är det pinne 7 + 8 i OBD kontakten som är felet enligt inlägg från olaO ??? |
|
|
redpower, var i dalarna bor du? Har du vägarna förbi Gävle så kan vi prova med mina grejer och se om det fungerar! Kanske kan se om det är programmet eller något av det andra som strular. Alpina B8 Länk |
|
|
Jag höll på att bli tokig precis som du och så hittade jag lite om pinne 7 och 8 på nätet. Det funkar. Löd ihop pinne 7 och 8, klipp av sladden till 8:an. Ta lite eltejp runt den avklippta för säkerhets skull. Det kommer att lira tror jag! /Ola |
|
|
Hej.. Finns det någon som kan lägga upp bild på hur de löt så man ser alt maila mig på lars_sch@hotmail.com . Är det i OBD kontakten eller den äldre runda ni har löt om i? Jag har ju båda på min e46 320i -99a. //Lars |
|
|
Jag har samma problem jag också. Köpte detta på dealextreme Länk Nu var det längesedan jag testade, men har för mig att någon modul svarar men på de andra står det "module does not responde". Samma skit på bägge bilarna. Börjar tappa hoppet lite. //Kim |
|
|
Tänk dock på att alla moduler inte kan svara eftersom de inte är installerade...en manuellt växlad bil har ju t ex ingen modul för automatlådan, även om Carsoft söker efter en sådan (programmet vet ju inte vilken utrustning bilen har). Så det är helt naturligt att vissa moduler "inte svarar". Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jo, det är ju sant. Men jag borde väl ha mer än en modul i bilen tycker jag. //Kim |
|
|
Jag måste också få min airbag lampa släckt innan besiktning. Mitt carsoft svarar bara OK mot DME/DDE, Inst Cluster dia, BC/MID, HKL & EGS resten blir Module nor respond. Lika blev det med ett annat interface och en bilverkstads felsökning utr. Detta gäller min 750 -90. |
|
|
Du menar att åtgärda felet som tände lampan? Annars ingen idé att koppla på diagnosutrustning osv. Din bil från -90 är ju rätt tidig vad gäller utrustningar som Carsoft osv. Har BMW testat med det som de har och som är avsett för just din modell? FP |
|
|
Självklart så är meningen med uppkopplingen att hitta felet och åtgärda och sedan släcka lampan. Blir ju lite svårt när man inte får kontakt :) 633csi här på forumet får kontakt med airbag på sin 750 89:a och lyckades därmed utan åtgärd släcka sin lampa, hoppades på samma sak för mig. Första åtgärd jag tänkte prova med att ladda upp batteriet ordentligt, sedan gå igenom div om det skulle vara dålig kontakt. Folke: är det så att BMW har utr så att dom kan just söka spec på E32:an mer nogrannare så vore det ju kanske värt att prova. |
|
|
Lyser fortfarande :-( Haft bilen på bmw verkstad nu och samma svar där, ingen kontakt med bilen. ( Module does not respond) Fick förklarat att modulen kan vara trasig eller någon kabel av ? Modueln kostar 3800kr + byte av den ca 850kr och sedan kan dom få kontakt och säga varför airbag lampan lyser, kanske 5000 kr till ????? Runda slängar ca 10000kr för att släcka airbag lampan :-( Jag som försökte natt o dag med carsoft 6.5 och trodde vi gjorde fel eller hade fel i programmet men verkstan får samma svar............... Vad göra för att komma billigare undan inför bilprovningen i höst ?????? Kan man släcka lampan på något sätt ?? |
|
|
Körde Carsoft 6,5 på min e36 -97 och det funkade att släcka airbag lampan men när jag kör samma på min e 46-02 så blir det Module not respond hela tiden på allt ???? vad kan vara galet ? |
|
|
Okej nu drar vi igång tråden igen! :P Varför kan man inte använda en vanlig skärmkabel. Hane/hane.. Då passar den ju i dom nyare bärbara datorerna. Skulle inte de funka? kallevh. Kör du med USB så kan de bli probläm. Jag har läst som en galning om carsoft och dom är inte gjorda att köra med just USB, vad jag har fattat de som! |
|
|
Ok men det funkade att släcka e 36 airbag lampan på den med carsoft6,5 med usb men det kan vara som du skriver med ju fan måste skafa en Gamal dator då |
|
|
Du kan ju vänta med o köpa en gammal dator. ska in på den lokala databutiken imorgon o köpa en skärm kabel hane/hane. Jag kan inte komma på varför de inte skulle funka. //Rickard |
|
| Ok väntar på ett positivt svar av dig | |
| Jag kör windows 7 och usb-adapter. funkar utan problem. Har två olika adaptrar, båda funkar lika bra. | |
|
Skärmkabel? Du tänker nog på VGA-porten. Det skall vara en COM-port. Helt olika kablar och helt olika funktion. Jag kör USB utan problem med Carsoft på en ny W7 dator med Virtuell XP. Mitt recept: Bygla pinne 7-8 enl ovan i tråden, köp en "Aten" USB-Seriell adapter. |
|
|
Skärmkabel (VGA)??? Du menar en seriell-kabel (R2-232 har jag för mig) väl? Kallevh: Var det svårt att få fart på Carsoft för att släcka Airbaglampan? Behöver släcka min lampa jag med längre fram (lyser pga att jag kört med icke original stol under "renoveringen"). |
|
| Jo jag menar det. 9 pin. hane/hane. ska inte det funka? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.