AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.952

535:a motor i en 518 ?

Sida 2 av 2
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag kollade lite på alpinas saijt och dom saluför ju delar/spoiler till bla 316 320d...så lite konstigt det att bmw sverige säger att man inte kan köpa spoilers då.

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Precis vad jag tyckte ! men då ska chassienummer från en Alpina då kan vi börja prata affär menar dom !

verkar ju lurt dom tjänar ju pengar, för Bmw lär ju ta en slant kanske för att distrubera sakerna... eller ?
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Iof så kommer jag alldrig lämmna in min Bmw på Lindholms Bil i Umeå nå mer iaf inte sen jag sett och hört vad dom gjort med polarns M3:a

han har kostat på den kanske 50.000 sen han köpte den på pga att dom inte kan skruva i grejerna... dom hade ställt in kammarna fel etc. och då skyllde dom bara på att det ena och det andra var trasigt. Hoppas det löser sig nu senaste grejen var i torsdags då dom ställde in kammarna rätt eller ja bättre iaf... polarn kör hem till nordmaling som ligger ca 6-7 mil utanför Umeå och tycker det börjar lukta konstigt från AC´n och han stannar bilen när han är hemma och det väller ut rök ur motorhuven , han öppnar den och konstaterar att det ligger olja exakt över hela motorn det rinner bokstavligen överallt från motorn !

Hmm ! ja han blev inte glad.

Så nu börjar man ju undra vad dom håller på med. sen verkar dom inte kunna nånting heller dom bara antar saker... ?! ska man inte vara utbildad för att skruva i bilar speciellt M-bilar dom är väl lite speciella.
det dom verkar gilla är att fara ut och tukta kundernas bilar. !

ja nästa gång man lämnar in bmwn blir det på den lokala trimfirman i Tavelsjö (utanför umeå) eller nån annan bmw firma !
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Fick ett nytt mejl från BMW Sverige nu angående spoilers hör här...

Lackerade delar, styrenheter och instrument är exempel på kodade delar. Just
dessa artiklar måste beställas via ett chassinummer. Övriga delar så som
te.x spoiler kan du beställa utan problem. Lindholms bil vet vilka delar som
är kodade eller ej och kan hjälpa dig att beställa det du önskar

Vad menar dom med det då ? att jag får köpa grejorna helt plötsligt ?!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
För att man skall vara säker på att få rätt färgkod måste man ha med sig sitt chassinummer för att beställa delar som är fabrikslackerade. Det är ett exempel på kodade delar. Jag tycker att din gode vän skulle kontakta Lindbloms och meddela dom att han uppenbarligen( om jag tolkar dig rätt) är nöjd. Det finns högre orter man kan klaga hos om det inte fungerar som man tänkt sig.
Hurivida Aplina och BMW samarbetar och tjänar pengar det är väl deras huvudvärk. Dom driver affärsvekrsamhet som alla andra företag.
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.