|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det möjligt det är en E28 ! eller är det billigare att köpa en M535:a direkt har dock hittat en motor för 5000:- som inte gått så långt och som är fräsch.... är det dyrare att bygga om den än att köpa en ny... e28:an jag har är så pass fräsch så det blir nog svårt att hitta en lika fin... den har en rostfläck som ska slipas och lackas i höst ! ni som har konverterat era E30 och alla möjliga häftiga bilar ni kan ju ge mig råd , tips och så !? vad är det behövs bytas på just min bil Turbon är det oviktigaste... den ska bara i om den jag blir från åkt ! hehe... nämen seriöst ! eftersom en 518 är ju ganska klen i hela konstruktion jämfört med en M535:a så kanske jag måste byta en hel del... eller ? | |
|
Jag tror att det billigaste och lättaste alt är att köpa en 528/535i, men visst ska det gå att bygga om din 518 till 535. Men glöm att bmw hjälper till vilken spec som behövs för du ska kunna bes med stora 6an, men hör med sbp ang din ombyggnad Du för byta rätt så mycket, enklast sagt förutom motorn så behöver du byta hela drivlinan inklusive bakaxel, bärarmar, bakvagnsbalk, och det som skiljer i framvagnen. Sen är där rätt så mycket småpill som skiljer vagnarna åt. Lättast är om du skaffar dig en etk och ser vad som skiljer bilarna åt. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Problemet är ju bara att en M535:or ligger mellan 30-50 tusen ! vilket är ganska mycket med tanke på att det borde bli billigare att bygga en då om man inte får problem med att regga in den.... fast utan turbo borde det inte vara nåt problem ! annars verkar det här vara årets kap... lite dyr men det verkar vara genomgången ! Länk |
|
|
köp en m5:a istället, mycke roligare =) Mvh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
MIRRE75 |
Wrath: Jag har en 528i motor till dig för nån hundring! |
| Köp Tufvessons M535:a istället - du kommer aldrig att få bilen varesig lika bra som en "riktig" 535:a eller ha särkilt smidiga besiktningar. Kul projekt, kanske, men det blir både bättre och billigare att köpa Tufvessons bil, det kan jag nästan garantera. Motorn för 5.000:- kan du ju köpa iallafall och ha som reservmotor eller helt enkelt som reservDELSmotor. | |
| Köp en 528, inga problem att hitta fina för små pengar, byt motorn till 535:an och vips har du en rolig bil. | |
|
Tufvessons M535:a ?? Är en 528 så pass förstärkt så att det är lättare att bygga om den än en 518 ? |
|
| Problemet med att bygga om en 518 är att det sitter en fyra i den. Med 528:an är det endast fråga om ett byte mellan likadana komponenter. | |
|
jo men är ändå inte karossen lika stor... !? det klart att man måste ha andra motorfästen och allt för det är ju olika motorer... Då kan det vara lättare att köpa en 528:a och byta motor då dom är billigare , vanligare , fräschare sen slänga ner en 535:a motor... Är ändå så jääävla sugen på den M535:an jag länkade till tidigare den är ju så jävla snygg men skulle det vara bortkastade pengar ? 70.000 på en 86:a ? Länk Har funderat på E30 , E36 M3:or och E34 M5:or men dom verkar ju vara så jävla dyra att äga... fast en E36:a M3:a drar typ mindre än en 325:a och dom är nästan lika dyr i försäkring... fast får man problem med en M3:a så är det ju kört |
|
|
Tjenare. jag har en 528 -86 till salu. Vill bli av med den fort pga av annan bil. Den har ny ruta, nya bromsar fram, nya dämpare runt om, nytt avgassytem hella vägen( ej 0rg utan lite häftigare saker), mkt bra vinterdäck. Motorn går iaf toppen, men en 535 e ju då lite mer sas. ge mig ett bra bud, o alla bytta saker har bara suttit på ca 15 körda mil. mejla mig på lundquist_ronny@hotmail.com MVH Ronny BMW Såklart |
|
|
wrath>>528:an har inte lika kraftig vxl.låda och inte lika stark bakaxel som 535:an. Mvh Janne. |
|
|
RonnyL>> har du några bilder på den ? vad har den för utr. och hur långt har den gått ??? Janne T >> du ska inte sälja din M535a: ?! |
|
|
Jej igen Det finns bilder på den på E28-registret, under E28 bilgalleriet och besökarnas bilder. Där en bit ner i listan finns den, då ägd av Janne lindell. Vinröd. Den har gått ca 28.000 mil. Men det märks inte då den går jäkligt fint. Ronny. BMW Såklart |
|
|
Wrath>> Njae...Jag är en sån person att har jag en väl fungerande bil så säljer jag inte i första taget :) Bilen går faktiskt förvånande bra efter så många år o mil(33700).Sen kommer jag att ha svårt att skiljas från den modellen hur som helst,härlig bil... Mvh Janne. |
|
|
hoho 33700 mil ! det var det vildaste då är jag inte intresserad hur bra den än går... sån bil är lika bra att ha kvar tills den blir kult ! =) om dne är fin dvs gillar inte bilar som gått för långt... Så om jag ska köpa en 528i vilket jag inte är säker på nu så ska dom inte gått så långt... runt 20.000 kan jag räkna med men inte så mycket mer... |
|
|
Nån som känner den här Tufvesson ? tänkte om dom sett bilen är den lika fin som den beskrivs... jag bor i Umeå så det är en bit att fara och kolla på den... sen om man åker ner är det nästan på vinst och förlust så att säga... man skulle känt nån där nere hmm... |
|
|
Wrath, jag läste att du blev nekad att köpa alpina delar av bmw, pga du inte äger en alpina. Jag har köpt div delar som är orginal alpina reservdeloch det har aldrig varit tal om jag har en alpina eller på vilken bil det ska sitta på! Ring till jarls utanför hbg om du ska få tag i alpina spoilers osv... Enda gången dom borde kunna bråka lite är igentligen om man vill beställa alpina id plåtar till chassit. Som är fullt förståligt så det inte börjar rulla en massa ihop skruvade falska alpinor. Och lite om Johan Tufvesson m535, så har jag sett bilen irl och det är i mycket fint skick. Om du ska sattsa på en m535/535 e28 så köp en som tidigare ägare har lagt ner krut (kulor) på chassi och bromsar då det snabbt springer i vag...även gärna att han har tagit smällarna på drivlinan. För när man väl börjar ändra på allt så vill det gärna dra i väg en del....(jag vet) MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Okej tack för tipsen ! Mejlade BMW Sverige och dom påstod samma sak att jag måste äga en Alpina. Grr.. Ska ringa Jarls har du deras nummer , hemsida ?! vore snällt om du kunde ordna det. Jo nu rör det sig om en Alpina spoiler då jag tycker den är ovanligare och snyggare än M3:ans , fälgar har jag hittat på Mowloy eller vad sidan hette. Fast de klart köper jag en M535:a så kanske jag inte är så sugen att köpa alpina eller man vet inte ;) Vet inte vad jag vill ha antingen en E36:a 325i , M3 3,0:a eller en E28 M535:a ! Har ju en E28 nu och jag älskar den ! Så himla rolig att köra även fast det bara är en 518i ! dock har den inte så bra väghållning ! den är ju original... sänka och bätre däck så tror jag bilen blir störtsskön men det är ju nog inte så lönt att lägga ner pengar på den fast den är skitfin! ska lägga upp bilder på den snart! MvH Göran (Umeå) |
|
|
Länk annars prova med Länk MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Om du är sugen på en alpina och samtidigt en e-28...varför inte slå ihop det och hämta hem en b7/b7s från tyskland? Sen kan dom inte säga ett jota om du vill köpa alpina delar...fast konstigt att jag har kunnat handla alpina delar via bmw...fast jag inte ägeren alpina...utan bara en motor? Bara räkna med att allt vad alpina heter är svindyrt, när det gäller reservdelar. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.