AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
9.966

Bmw 550 F11 med Adaptive Drive - sänkning går det?

Sida 2 av 2
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Guido, grattis till en fantastisk bil! Lite synd som du säger att 550i F11 inte går att få med xDrive.

Intressant diskussion om sänkning, har en 530d xDrive F11 med M-paket (och 19" 351 M) på beställning. Jag har inte uppfattat det som att glipan mellan däck och hjulhus skulle bli stor (standardchassi) men det är väl en smaksak...
gu
56
guido
550ia touring 2011 (MY2012)
550ia touring 2006

Hej Bimmernerd,
kul bil du har, framförallt med xDrive - vilken kulör valde du?
Och jag håller med många att det är egentligen är overkill att sänka - men får jag bara allt klart
så kan jag ta några bilder så kan du se själv och göra en bedömning?
Jag måste nog få lite hjälp hur man lägger upp bilder?
/Guido
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Ja jag tror jag blir nöjd men det är ju ingen V8 ;-) Var i valet och kvalet mellan 530d och 535d men det slutade med 530d med lite mer utrustning.

Jag valde Sophistogrå med Oyster/Black inredning, vilken färg/inredning valde du?

gu
56
guido
550ia touring 2006

Bimmernerd - samma inredning som du, dock Spacegrå utvändigt samt shadowline på rails + kring rutor
samt tonade rutor bakåt.
/Guido
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Guido.

OK, valde också Shadowline - dock inte svart grill som jag tycker blir för mycket :-)

Får återkomma med bilder jag med, leverans v 52 eller 1 som det ser ut nu.
gu
56
guido
550ia touring 2006

Efter nio millioner samtal till bilföretaget och ett antal tomma löften så är äntligen bilen klar!
Tydligen så är min bil (F11) den första i Europa som H & R har sänkt via omprogramering.
Det tog en hel dag att prova med olika koder etc via företaget och H & R! Puuuh....

Men - personligen så tycker jag det blev bra, tyvärr är vädret inte gjord för 20 tums
så vi har fått göra allt med arton tums fälgarna - eventuellt blir den en justering till våren,
nu är blien sänkt ca 35 mm fram och 27 mm bak!
Och väghållning verkar vara bra - sport plus känns som en gocart och comfort plus som
en skön sju-serie, spännande hur det blir med 20 tummarna!!

//Guido
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Coolt, bilder efterfrågas absolut.

Har du dynamic drive & aktiv styrning på din? Frågar eftersom jag har det på min e60 och fått veta att en sänkning inte kan låta sig göras...

En prisindikation hade varit intressant på sänkningen med delar och jobb?

//PB

gu
56
guido
550ia touring 2006

Hej Hajen,

bilen har dynamic drive & aktiv styrning, enligt dom som har utfört jobbet på min bil så ska det inte
vara några bekymmer med E60:an (detta har jag även hört från fler), dom hade gjort detta på flera bilar.
Priset landar på 8-10 tusen inkl arbetet.

Gällande att lägga in bilder på nätet är jag helt obegåvad!
En enkel vägledning av någon kunnig kanske..??
/Guido
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Hej guido,

tack för svar. får nog fråga på en ann averkstad då...

Ang bilder, ingen aning.

//PB

qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Hej

när det gäller bilder är det enkelt att skaffa ett konto på photobucket.com och sedan ladda
upp bilderna dit.

Därifrån kan du publicera det bilder du vill åt oss andra som är sugna på att få se bilder på
din fina 550:a.

Var själv sugen på en 550:a, men eftersom det dröjde till i höstas innan den kom och jag behövde bil
till sommaren blev det en 535d istället.

/Janne
Hej!

Jag vill köpa en BMW 520d 2012 års modell med Comfort och M Paket samt EDC, körfältassistent, lane change warning, Backkamera, M bakspoiler, Active protection, Surround View, PDC, Individual Tonade rutor, Solskyddsgardiner för bak och sidorutor, mm.

Tyvärr har jag problem att fixa tyg som jag gillar till Sportpaketet.

Min fråga är, vilka rabatter kan man räkna med, jag fick som max 7.36% på en 520000kr bil.

Jag är ute efter 10%, har ngn lyckats få det som privatperson, ngn som kan tipsa om ngn BMW återförsäljare som kan ge det?

Tacksam för svar...
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
slavisa11: Hej. Till att börja med så har du lagt ditt meddelande i helt fel tråd. För det andra. Att få 10% är omöjligt som jag förstått det då återförsäljaren måste ha lite marginal kvar för att kunna gå plus på affären.
Räkna med max 7% om du är normal på att förhandla, och räkna med 8% om du är duktig på att förhandla. Mer är du knappast få.
kanske egentligen fel tråd här, finns bättre trådar som Länk meen 10% rabatt på en fabriksbeställld bil som privatperson är det nog hyggligt svårt att få, men bäst är väl att ringa runt och fråga. Otroligt mkt utrustning på en 520d, utr som nog tappar mera på en 520d än på 530d/535d, tänk på detta.

/Anders
ursäkta ser att länken blev helt fel där, vet inte varför men ville iaf länka till Nya 5-serien officiell...sorry

/Anders
Ursäkta, jag är ny här, reggades idag, jag fick 7.36% som bäst, har sett att ngn har lyckats med 10% men kanske ngn som bara skryter...

Jag vill helst ha all den här utrustningen men samtidigt vill ja ha 520d eftersom bilen körs 500mil i stadskörning och 500mil på semester och jag ville ha en bil med lägre förbrukning, BMW 5 har varit min dröm alltid men den drömmen kommer att kosta mig mycket...

Tack för Era tips...

MVH
ingen fara, tänkte bara att du får säkert mera svar på din fråga på andra tråden än denna som handlar om 550. Bara du är medveten om att i andra hand så tror jag en 520d köpare inte ger tillbaka så mycket på den rätt extrema extrautrustningen du väljer till just en 520d, men du får förstås en kanonbil och du kommer säkert trivas utmärkt i den. Minns inte riktigt vad steget upp prismässigt är till en 530d men där får du väldigt mkt mera motor.

/Anders
530d kostar mycket mer och förbrukar en hel del mer i stadskörning, jag har tänk använda bilen i ca 20 år om den håller så länge och om det inte blir många fel på den med tiden....
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Oj, 20 år. Menade du inte 10?
Det blir för dyrt om jag har den bara 10, om du slår 500000kr på 20 år så blir det mindre kostnad per år för en vanlig knegare:-)

Om japanska bilar klarar av 20år då bör även tyska klara av det :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.