|
|
|
|---|---|
Verdi |
Gillar ju inte originalbakljusen på min nyinköpta E91. Hade blackline på min gamla E90 och tyckte det var ett stort lyft. Dock hade den svarta lister osv. Nu är listerna osv i krom istället och då passar det väl inte riktigt med de mörka blacklinebakljusen? Vad säger stilpolisen? :=) |
Verdi |
Så här skulle det alltså se ut: Länk (hela tråden på e90post): Länk |
|
Har precis samma tankar som dig i o med att jag funderar på att köpa en e91. Jag tycker så klart att shadow line + mörka bakljus är snyggast men jag tycker crom + mörka bakljus som bilden visar är snyggt. Jag är dock ingen stil polis:) Mvh. Richard |
|
|
Självklart ska du ha Blackline-bakljus! Bilen blir Sååå mycket snyggare även om du har kromade lister! |
|
|
Jag hade Blackline baklysen på mina 325 o 330 och den hade standard chromline, såg inte konstigt ut alls. |
|
| vad är det för färg på bilen?? tror också det blir väldigt snyggt med chromeline och blackline-bakljus | |
|
Fick just ett paket med Blackline bakljus till min. Köpte på Länk smidigt och bra mycket billigare än i Sverige. Imorn blir det till att montera. |
|
Verdi |
bmw_jerry, Sparkling graphite tror jag den heter. Samma som på bilderna i tråden. |
Verdi |
Snorken, Är det original? |
| Det ska vara det enligt sidan och det är BMW-klisterlapp på lysena och kartongerna. Blev riktigt bra också, över förväntan, konstigt att inte blackline var orginal. | |
|
Det verkar ju vara online shop för denna handlare som är BMW-handlare så det borde ju helt klart vara orginal. Länk |
|
Verdi |
Ok, tack. Blir nog en beställning så småmingom. Men nu blev jag sugen på M-sport-kitet för ~900 euro också. Fast det kanske bara är fånigt när bilen är en xDrive? Vad saknas jämfört med en "original" M-sport om jag fixar det externa paketet och M-sportratt? Har helskinn och panorama så man skulle väl inte sakna så mycket i övrigt invändigt? Dvs alcantaraklädseln och svarta innertaket? Någon som har ett hum om vad det kostar att lacka och montera? |
|
Jag har fått offert för en e92. Skulle kosta 20k monterat och klart. Och då ingår inte ratten, instegslister, innertak, fälgarna, sänkt fjädring mm. Förmycket tyckte jag och "förädlade" bilen själv för en bråkdel av kostnaden. |
|
Verdi |
Alltså att köpa allt i Sverige? Via Snorkens länk kan man ju dock köpa mycket billigare. Men då måste man alltså fixa lack och montering själv. Har en kontakt som kan fixa lackering rätt billigt "utan kvitto". Då återstår att sätta dit grejerna och fixa med PDC osv. Svårt? Fast å andra sidan kanske folk misstänker att det är nåt lurt med bilen när jag ska sälja den om det är så mycket bytt på en import... :) Den vanliga sportratten passar nog faktiskt övriga inredningen bättre... Är mer stilren. Synd bara att den inte alls är lika skön att hålla i som M-ratten. |
|
Jag skulle aldrig göra det. Det blir ändå aldrig en äkta M-sport. För det behövs minst 35k, och då är det bättre och billigare att köpa en bil med fabriksmonterat M-sport. |
|
Verdi |
Nej, du har nog rätt. Den får nog vara som den är tills vidare. Dock: (1 EUR = 9,20 SEK) BMW 3 series E91 touring M Package 869,00 EUR ~ 7 994,00kr BMW 3 series E90 E91 M Diffuser up to 09/2008 55,00 EUR ~ 506,00kr BMW M Leather-handbrake grip 23,80 EUR ~ 219,00kr M lädersportratt från 6 215,00 kr M instegslister från 1 200,00 kr. Summa: 16 044,00kr + lack och montering. Något som jag har glömt? M-chassit är jag inte intresserad av då det är en xDrive. |
Verdi |
Nu har jag beställt. Klarar inte av att se original bakljusen... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.