AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.743

Komma in under askkoppen på E39?

Visa användare
2
BimmerNisse
525i - 2002 (stockholm open edition)
Hej!

Jag har en 525 2002 års modell och idag så råkade min kompis tappa ner en cigarett i glipan som uppstår när man stänger eller öppnar locket till askkoppen fram (mellan passagerare och förare). Cigaretten var som tur va släckt. Men nu ligger den iaf där nere någonstans och jag trivs inte riktigt med det.

Vi provade att lyfta ur askkoppen, men längre än så kunde vi inte komma eftersom "hållaren" till askkoppen inte gick att få bort. Noterade också att hållaren var lite trasig. Skulle gärna byta ut den när jag ändå är igång.

Så jag undrar alltså hur jag bär mig åt för att komma in i utrymmet under askkoppen och även var jag skulle kunna hitta en ny "hållare". Har iofs inte hunnit kolla efter reservdelar än, men frågar ändå.

Behövs bilder så fixar jag det.

Tacksam för hjälp!
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Här kan du leta efter instruktioner: Länk

___

Min bil: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Länk

Antar att du inte behöver gå hela vägen...men du kan ju testa att ta bort damasken på handbromsen och se om du kan komma åt den vägen för att fånga upp cigaretten.

___
//Ulf
Visa användare
2
BimmerNisse
525i - 2002 (stockholm open edition)
Jag hittade tyvärr inga instruktioner som stämde exakt. Började plocka loss lite delar och då var det något som sprack. Så jag lämnar in den istället eftersom det ändå är annat som behöver göras.

Tack ändå!
Visa användare
16
Dnaiel
535iA -00
Hej. Jag tyckte den här instruktionen var ganska förklarande:

Länk

Mvh
Bm
69
Bmw e34
Bmw 540IA -98
Bmw 320I -95
Ta bort två skruvarna som håller armstödet, de sitter bakom fläktarna till baksätet. Lyft armstödet och skruva två skruvar till som håller själva mittkonsollpanelen som askkoppen är placerad i. Lyft växeldamasken/plasten runt aut låda. Skruva två skruvar i framkant, Lyft ut askkoppen den lilla i genom att pressa bak locket lite. Skruva skruven under askkoppen. Lyft ut varningstriangel kanppen genom att föra in handen från växelutrymmet och pressa underifrån så den ploppar ut, där sitter sista skruven sen kan du lyfta trä och allting från mittkonsollen.

PS RÖK INTE I LYXBILAR!
jo
131
johnstefan
B3s-2004
Mini 1000-75
Du kan ju prova att köra ner en smalare dammsugarslang...
Visa användare
16
Dnaiel
535iA -00
Hittade av en slump en video där man ser exakt hur man gör:

Länk (youtube)

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.