|
|
|
|---|---|
|
Jag har lite funderingar på att köpa en ny bil jag har kikat väldigt mkt på v70/s60 men har kommit över mer och mer på Bmw, Jag kan inte speciellt mkt om bilar och undrar lite hur mkt servicekostnade ligger på, reparationskostnader? Något man ska tänka på när det gäller de här bilarna. Jag ska eventuellt iväg och kolla på en Bmw 320 touring från 2000 den har gått ca 11500 mil har dragkrok manuell låda. Tacksam för svar:) | |
|
har åkt v70 t5 endast men jag måste säga att bmw:s 6:a e mysig och kan nästan påstå att servicen på bmw är billigare, dessutom ingen kamrem som det är på volvo! bmw:s motorer e slitvargar. gå in o läs på modellguide så får du lite hum om vad som kan bli problem någon skrev att det finns bara två bilar, en ny bmw o en beg! lycka till |
|
|
Det största felet man kan åka på är väl att bakvagnens infästning i karossen kan spricka. Konstruktionen skall vara ändrad från 2002 årsmodell, ev tidigare (kanske nån annan som vet) Det finns nog bilar som har fått felet åtgärdat på garanti/ goodwill. Borde gå att kolla med BMW om det är gjort på just den bilen du tänker köpa. Servicekostnader är inte så farliga. Dyraste servicen (Inspektion 2) ligger på runt 6000 hos BMW-verkstad och c:a 4000 hos oberoende verkstad typ MECA. De enklare servicarna runt 3000. Leta efter rost (nederkant/insida dörrar, baklucka och nederkant bakskärm i skarven mellan skärm och stötfångare). Annars en mycket roligare bil att köra än Volvo. |
|
|
PÅ E46 touring ska du kolla att shoppingluckan funkar - dvs öppningsbara rutan i bagageluckan. Om du säker på ordet microbrytare här i 3serieforumet så ser du att det inte är så ovanligt med problem. Inte kosntigt att elektronik som sitter i smutssprutet bak strular men ingen perfekt kosntruktion. Det finns alternativ till att laga - några "stelopererar" fast rutan i luckan. Min touring ska in på "fixa rutan" igen på torsdag. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.