|
|
|
|---|---|
|
Ni som tidigt fick era X3:or av nuvarande modell, vilka vinterhjul/däck kör ni med och vad är era erfarenheter? Har ni beställt via BMW? Har själv beställt de enklaste 17-tummarna med odubbade 225-sulor, men funderar lite på 18-tummare istället om inte merkostnaden är alltför brutal. Tacksam för svar! | |
| inga erfarenheter av vinterhjul? | |
|
Hej Kristoffer, jag har en X3 av den äldre modellen och har kört odubbat i flera år (bor i Sthlm området), inköpta av BMW och deras original vinterhjul. Mitt nästa val kommer att bli dubbat, tror jag. Av den enkla anledningen att jag inte alls upplever odubbade däck lika pålitliga på vintern. Bilen dansade till några gånger trots den inte alltför höga hastigheten, något som jag inte upplevde när jag körde dubbat. Men det är också individuellt. |
|
| Glömde också säga att jag hade dubbat på Audin och inte på X3:an. | |
|
På demobilarna jag körde satt det odubbade Nokian Hakka 7 som jag uppfattade som mycket bra. Har själv haft Nokian Hakka tidigare och tycker de är väldigt bra. På den andra bilen har vi Michelin X-ice North som också funkar bra. Jag kommer beställa vinterhjul via Tyskland eller England. Prisskillnaden med fälg är enorm. Det gäller bara att se till att man inte råkar få något däck som är anpassat till centraleuropeiska förhållanden. Jag är också obestämd på 17 vs 18". Men det lutar åt 18". |
|
|
Tack för svaren. Hade också funderingar på tyskland men eftersom jag får bilen i höst blev jag lat och beställde direkt från BMW. Blev ganska skapliga rabatter trots allt. Nackdelen är att det blir RFT däck men jag hoppas de är OK ändå. |
|
|
Jag ska köra på samma däck som jag hade på den gamla X3an. Dubbade Gislaved Nordfrost 5. De håller minst en vinter till. Jag får skaffa nya fälgar bara. Greppet är omutligt. På 325an har jag dubbade Hakka 7. De känns lite sliriga och känns inte alls lika bra som de dubbade Gislaved NF3 jag hade tidigare på den bilen. "BMW six appeal" |
|
| Kul att se att flera väljer dubb på krysstrean. Precis som "bood" är inne på har jag varit lite tveksam till är hur stabila de är. | |
| Frostgrader och leverens om två veckor hoppas jag! Blev till slut odubbade Pirelli 17-tums på 304 som sätts på vid leverens. Troligen det bästa för min del då den mestadels nöter motorväg i Skåne o Danmark. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.